Gå til innhold

Avstand

Anbefalte innlegg

Gjest funker det

Har ikke all verdens erfaring med distanse-forhold. Ihvertfall, jeg møtte ei jente på 20 via sommerjobb. Vi hadde god kjemi, og jeg tror det absolutt kunne blitt noe. En gang spurte jeg hvor hun bodde. Etter at hun hadde svart, sa hun at hun nok drar snart til Oslo for å studere. Hun sa det på en måte som tilsa at hun mente "desverre, et forhold kan bli vanskelig" eller noe i den duren.

Dårlig nytt, men jeg ville satse likevel. Like før hun skulle dra i august tok jeg kontakt og spurte om vi skulle holde kontakten. Responsen var klar og tydelig, hun var veldig glad for å høre fra meg og ville gjerne holde kontakten.

Vi har siden hatt kontakt ca en gang i uka via sms/email/msn. Har ikke pratet på tlf ennå.

Hun har tatt kontakt først ved et par anledninger, og tatt initiativ til en date (spille badminton) neste gang hun kom hjem.

Men det er oftest jeg som tar først initiativ, og den daten ble ikke noe av i første omgang fordi hun ikke hadde mulighet akkurat da. Her er vi ved kjernen av mitt problem:

Jeg er redd for at hvis det går for lang tid mellom hver gang vi har kontakt (mer enn 1 uke), så vil det bare skli ut i sanda. Men hun kan tydeligvis la det gå mye lenger (tenker hun mer langsiktig enn meg eller?).

Ihvertfall så er jeg ikke helt tilfreds, jeg vil at vi skal møtes nå snart men jeg vil ikke mase heller. Føler det er jeg som drar lasset nå, og tar mest kontakt.

Hva skal jeg gjøre? Prate med henne for å høre hva hun tenker? Eller bare glemme henne inntil videre, og se hva som skjer til sommeren når hun kommer hjem igjen? Eller fortsette som vi gjør og evt ta initiativ til en ny date?

Jeg vil jo samtidig ikke spolere mine sjanser for et evt framtidig forhold...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162116-avstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paretos

Hadde hun vært interessert så hadde du merket det mye bedre enn det du gjør nå!

I din situasjon hadde jeg valgt å la henne ta initiativet mest. Jeg ville også ha dempet forventningene med hensyn på et framtidig forhold og prøvd å ha det kult med venner og andre sysler i mellomtiden. På meg virker det som hun har deg på gress til hun finner seg noe mer interessant. Så mitt råd er hvis du ikke kan leve med at forholdet er slik som nå så er det bedre å avslutte det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162116-avstand/#findComment-1049078
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...