Gå til innhold

Jeg gror igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest emma valentina

Nei, du skjærer deg ikke hvis du tar det forsiktig i begynnelsen til du har funnet en bra metode.

Først kan du jo klippe bort en del hvis hårene er lange, og så tar du et lite område om gangen. Altså barber litt for hvert "tak", så rolig og konsentrert som mulig. Ta tak i huden med den andre hånda, så du har mer kontroll.

Etterhvert som du får gjort det noen ganger, får du teken på det og det går automatisk.

Bruk mye barberskum, og la hårene bli myke før du begynner (altså dusj en stund først, så er de lettere å barbere).

Sløvt barberblad er det verste, så pass på at det er nytt og skarpt.

Hvis du tar bit for bit, og holder leppene og huden rundt der du barberer med hånda mens du barberer, vil det gå bra det.

Du trenger bare litt trening, hvis du ikke har gjort det før.

:)

Gjør du det i blinde, eller bruker du speil??

Og blir ikke stubbene stive?

Ser det pent ut? Hva om man har født og er sydd,hvis du har peil på det også, da?

Fortsetter under...

Gjør du det i blinde, eller bruker du speil??

Og blir ikke stubbene stive?

Ser det pent ut? Hva om man har født og er sydd,hvis du har peil på det også, da?

Eh, bruker ikke speil, nei. Ser en del, resten kjenner jeg da.

Stubber blir det dersom en ikke gjør det ofte nok, men smører en huden myk med krem eller aloe vera og barberer ofte, så blir det ikke noe stubber å snakke om.

Annenhver eller hver dag, så er det ikke stubber.

Ang. fødsel og sying, -vet ikke helt hva du lurer på i forb. med et her.? Er en sydd og såret har grodd, er vel ikke det noe annet enn om en ikke hadde sydd, vel?

Gjest emma valentina

Eh, bruker ikke speil, nei. Ser en del, resten kjenner jeg da.

Stubber blir det dersom en ikke gjør det ofte nok, men smører en huden myk med krem eller aloe vera og barberer ofte, så blir det ikke noe stubber å snakke om.

Annenhver eller hver dag, så er det ikke stubber.

Ang. fødsel og sying, -vet ikke helt hva du lurer på i forb. med et her.? Er en sydd og såret har grodd, er vel ikke det noe annet enn om en ikke hadde sydd, vel?

Arr, tenkte jeg på, etter en fødsel. Blir aldri borte. (Dårlig håndverk, kanskje.)

Men jeg får gåsehud bare ved tanken på barberhøvel på mine edleste deler... Og synes jeg har nok å gjøre om jeg ikke skal finne på noe slikt annenhverdag. Nå har jeg iallfall fått tenkt gjennom saken, så tusen takk for svar!! Jeg velger å fortsette å være stolt av dotten min jeg!

Synes forresten det ville være pinlig på treningen å fly rundt i dusjen uten dotten. Det er vel noe de yngste gjør. Ny mote.

Ja, den kan svi om man ikke er forsiktig - men er uansett det beste alternativet jeg har prøvd :-) Mon tro om det finnes slike kremer som er beregnet på det området?

Ja, det finnes visst, på Kondomeriet og slikt, men de skal visstnok ikke ta hårene like godt som de vanlige kremene. Har jeg hørt, har ikke prøvd dem selv. Bruker høvel jeg, går fint det.

Annonse

Hvor får man gjort dette da? (høres inn i h. vondt ut!!)

Man får gjort det på Helse- og Skjønnhetsklinikken og Alles Beauty i Oslo.

Tja... Gjør nok litt vondt, men kan ikke være så ille når folk gjør det om og om igjen! ;-)

Og blir jo mindre og mindre vondt for hver gang.

Men er jo verdt å prøve da!

Skal gjøre det i lunsjen i morgen, jeg! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...