Gjest valget-- Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Her sitter jeg med en klump i magen. Problemet kom igår. En venninne av meg kom med meldingen at en venninne av henne igjen, hadde blitt så betatt av meg etter en bytur vi hadde vært ute på, med noen venner for 1 uke siden. Problemet er bare det at jeg er i ett samboerforhold. Relativt nytt sådan. Der alt er helt ok. Men ikke noe mer. Denne jenta er noe av det vakreste jeg noen gang har sett. Men som sagt jeg er i ett samboerforhold. Problemet mitt er egentlig at en situsjon som dette er helt ny for meg. Min nåværende samboer er den første kjæreste og seksualpartner jeg har hatt. Og med det har nok selvtillitten kommet også. Jeg er 29 år og vet ikke om jeg er førnøyd med å gå gjennom livet bare prøvd en partner. Allikvel kan jeg ikke klage over jeg har, selv om vi har en litt kjedelig hverdag, der hun er mye på jobb og hele tiden for trøtt til sex (noe jeg forstår) Synes dere jeg skal glemme alle andre følelser når jeg først har funnet en partner. Og glemme denne nye jenta. Eller må jeg rett og slett sette dem opp mot hverandre. Og finne ut hva jeg egentlig vil. Føler meg litt kjip her, men følelser er vanskelig å kontrollere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du bør IKKE innlede noe som helst med denne andre for du evt har gjort det slutt med din samboer. Såpass skylder du en som er glad i deg! Utroskap sårer utrolig, og det fortjener ingen. Da bør du heller gjøre det slutt med henne dersom du vil prøve ut noe med denne andre, ikke lyve og gå bak ryggen på henne. Såpass skylder du henne, som du selv sier har hjulpet deg å få bedre selvtillit, og som sikkert elsker deg over alt på jord. Men selvsagt er det ingen vits å fortsette å være sammen med henne dersom du hele tiden lengter etter noe/noen andre, og synes alt er trist og kjedelig. Likevel kan det hende at ting kunne bli bedre dere imellom, om dere sbakket sammen, og begge gjorde en innsats for at det hele skal bli mer enn bare "OK". Tror du ikke du også har litt av skylde for at ting er litt kjedelig? Man får det ikke bedre enn man gjør det til selv, og man er 2 i et forhold, uansett. Hva med å snakke med henne, og si at du synes ting er litt kjedelig nå? Det er ikke sikkert hun er kalr over det, og hun kan ikke gjøre noe med tingene uten at hun vet om det... Piff opp romantikken, sexlivet etc. Finn på ting sammen, dra på kjærlighetsferie, hva vet jeg.. Vær litt mer romantisk mot henne, kanskje hun får mer lyst på sex da? Hvis dette ikke funker, eller du føler at du ikke gidder investere tid og krefter på å beholde forholdet er det en annen sak. Da er dere ikke de rette for hverandre, og da kan du jo gjøre det slutt, slik at du får "utforske" singellivet og/eller denne andre. Men IKKE vær utro og lyv! Og tenk godt igjennom hva det er du vil ha. Kanskje er ikke denne nye den rette for deg heller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Å "sette dem opp mot hverandre" kan raskt slå tilbake på deg selv. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Den nye jenta er kanskje pen, men hvordan vet du om hun ellers "passer" deg? Og hvordan vet du om hun på sikt vil fortsette å ha interessen for deg? Skal du gjøre dette "riktig", så skal du først avslutte det forholdet du har, hvis du ikke er godt nok fornøyd med det. Først da er du "klar" til å innlede et nytt forhold. Det er heller aldri noe sjakktrekk å gå direkte fra ett forhold, og over i ett nytt..... Så jeg vil anbefale deg å være "snill gutt", og behandle damene med den respekt de fortjener - og på en måte som du ønsker at de skal behandle deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -- valget Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Å "sette dem opp mot hverandre" kan raskt slå tilbake på deg selv. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Den nye jenta er kanskje pen, men hvordan vet du om hun ellers "passer" deg? Og hvordan vet du om hun på sikt vil fortsette å ha interessen for deg? Skal du gjøre dette "riktig", så skal du først avslutte det forholdet du har, hvis du ikke er godt nok fornøyd med det. Først da er du "klar" til å innlede et nytt forhold. Det er heller aldri noe sjakktrekk å gå direkte fra ett forhold, og over i ett nytt..... Så jeg vil anbefale deg å være "snill gutt", og behandle damene med den respekt de fortjener - og på en måte som du ønsker at de skal behandle deg. "Du vet hva du har, men ikke hva du får. Den nye jenta er kanskje pen, men hvordan vet du om hun ellers "passer" deg? Og hvordan vet du om hun på sikt vil fortsette å ha interessen for deg?" Det er akkurat dette som er problemet her. Derfor jeg er så rådløs og ikke vet hvordan jeg skal gå fram. Hva om det er dette som er den rette. Hvordan skal jeg finne ut av det uten å bli bedre kjent? Er det helt feil når jeg er i ett samboerforhold. Jeg ser problemet i det, men det er jo ikke utroskap før vi evt går videre til neste skritt (synes jeg) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 "Du vet hva du har, men ikke hva du får. Den nye jenta er kanskje pen, men hvordan vet du om hun ellers "passer" deg? Og hvordan vet du om hun på sikt vil fortsette å ha interessen for deg?" Det er akkurat dette som er problemet her. Derfor jeg er så rådløs og ikke vet hvordan jeg skal gå fram. Hva om det er dette som er den rette. Hvordan skal jeg finne ut av det uten å bli bedre kjent? Er det helt feil når jeg er i ett samboerforhold. Jeg ser problemet i det, men det er jo ikke utroskap før vi evt går videre til neste skritt (synes jeg) Løgn og bedrag lønner seg ikke uansett. Hva om din samboer hadde drevet med en på si, hadde det vært ok for deg? Selv om hun kanskje ikke hadde sex? Deter utrolig lett at det hender noe mer om du utforsker dette, så det er bare tull å si at det ikke er utroskap. Du er jo mentalt utro, og det er en hårfin grense. En litt fuktig tur ute på byen med den andre, og vips-så har dere sex. Hva med å prøve å ordne opp i ditt nåværende forhold først? Og evt gjøre det slutt om det ikke funker? Løgn og bedrag er direkte ondt og slemt, og kan ødelegge folk for livet, jeg snakker av erfaring. Så vær ærlig, og gjør det slutt om du absolutt skal utforske alt med hun andre. Om din samboer finner ut at du går bak ryggen på henne (og det kan jeg nesten garantere at hun vil gjøre-sånt avsløres i 99% av tilfellene) har du iallefall mistet henne for godt. Det er faktisk større sannsynlihhet at hun evt tar deg tilbake hvis du finner ut at det er henne du likevel vil ha dersom du behandler henne med ærlighet og respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg tror ikke man ser på andre som potensielle partnere hvis man får det man trenger i det forholdet man er i. Å synes andre er tiltrekkende, greie og sexy, ja. Men man vil bli sammen med de for det. Du må m.a.o. gå i deg selv. Kanskje er denne jenta så vanvittig nydelig, fordi du innerst inne tviler på det forholdet du er i? Det er en vanlig, men feig metode å rømme ut av ting på. Og dårlig gjort mot kjæresten din, og hun som kanskje er "redningen" din ut av forholdet. Ikke bruk andre mennesker for å bearbeide tankene dine! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest --valget Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Løgn og bedrag lønner seg ikke uansett. Hva om din samboer hadde drevet med en på si, hadde det vært ok for deg? Selv om hun kanskje ikke hadde sex? Deter utrolig lett at det hender noe mer om du utforsker dette, så det er bare tull å si at det ikke er utroskap. Du er jo mentalt utro, og det er en hårfin grense. En litt fuktig tur ute på byen med den andre, og vips-så har dere sex. Hva med å prøve å ordne opp i ditt nåværende forhold først? Og evt gjøre det slutt om det ikke funker? Løgn og bedrag er direkte ondt og slemt, og kan ødelegge folk for livet, jeg snakker av erfaring. Så vær ærlig, og gjør det slutt om du absolutt skal utforske alt med hun andre. Om din samboer finner ut at du går bak ryggen på henne (og det kan jeg nesten garantere at hun vil gjøre-sånt avsløres i 99% av tilfellene) har du iallefall mistet henne for godt. Det er faktisk større sannsynlihhet at hun evt tar deg tilbake hvis du finner ut at det er henne du likevel vil ha dersom du behandler henne med ærlighet og respekt. takk for godt svar lilleva. Jeg er enig med deg jeg. Vær så snill og ikke døm meg som en ond mann.:-) For det er jeg ikke. Har bare kommet i en situasjon som er ny og vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg tror ikke man ser på andre som potensielle partnere hvis man får det man trenger i det forholdet man er i. Å synes andre er tiltrekkende, greie og sexy, ja. Men man vil bli sammen med de for det. Du må m.a.o. gå i deg selv. Kanskje er denne jenta så vanvittig nydelig, fordi du innerst inne tviler på det forholdet du er i? Det er en vanlig, men feig metode å rømme ut av ting på. Og dårlig gjort mot kjæresten din, og hun som kanskje er "redningen" din ut av forholdet. Ikke bruk andre mennesker for å bearbeide tankene dine! Men man vil IKKE bli sammen med de for det ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Skjønenr godt at du nyter de å bli beundret av en vakker jente. Men det kan skje igejn og du kan ikke løpe fra en ny samboer og kjæreste hver gang det skjer. Så du må finne ut av om du er forelsket i forelskelsen eller virkelig tror du kan få dypere følelser. Først og fremt må du iallefall snakke med din samboer om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuvali Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 takk for godt svar lilleva. Jeg er enig med deg jeg. Vær så snill og ikke døm meg som en ond mann.:-) For det er jeg ikke. Har bare kommet i en situasjon som er ny og vanskelig. Det behøver da ikke å være vanskelig? Jeg synes ikke synd på deg. Styrk selvtilliten din ved tanken på at den vakre jenta liker deg, og bli trofast hos din samboer hvis du er glad i henne. Hvis du er så lite glad i din samboer at du vil bli sammen med hvem som helst penere som viser sin interesse, bør du gjøre det slutt. Det er ikke vondt og vanskelig at noen liker deg, det er da bare kult. Men første gang ei fremmed dame sier hun liker deg bør ikke få deg til å bli utro, gå fra samboeren din, stille spørsmålstegn ved hele tilværelsen el. Det betyr jo bare at ei anna dame enn samboeren liker deg. Enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det kan jo hende at hun nye jenta ikke vil ha sex mer en 1 gang i året, hvem vet. Jeg syns du skal holde på hun du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 I all verden, du hører rykte om ei som likte deg etter en time eller to på samme kafé og så lurer du på om du skal si opp samboeren? I og med at det skal så godt som ingen ytre faktorer til for at forholdet skaker, høres det ut som det riktige. Eller vil du gå og leter etter en anledning? Samma det, du virker jo rimelig uinteressert i forholdet ditt, så... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 "Du vet hva du har, men ikke hva du får. Den nye jenta er kanskje pen, men hvordan vet du om hun ellers "passer" deg? Og hvordan vet du om hun på sikt vil fortsette å ha interessen for deg?" Det er akkurat dette som er problemet her. Derfor jeg er så rådløs og ikke vet hvordan jeg skal gå fram. Hva om det er dette som er den rette. Hvordan skal jeg finne ut av det uten å bli bedre kjent? Er det helt feil når jeg er i ett samboerforhold. Jeg ser problemet i det, men det er jo ikke utroskap før vi evt går videre til neste skritt (synes jeg) For meg blir det feil å gjøre slike "vurderinger" mens du er i et forhold. Et godt råd er å gjøre deg helt ferdig (avslutte) det forholdet du er i nå, før du vurderer nye potensielle kjærester. Alt annet ender som regel mindre bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162145-betattmen-samboer/#findComment-1049385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.