pocahontas_79 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du svarte meg på dette for ei stund siden:Jeg droppet de to siste pillene på brettet mitt, for å få mensen tidligere. Men, så var jeg uansvarlig og hadde sex før jeg fikk mensen, og tok derfor angrepillen dagen etter. Samme dag som jeg tok angrepillen, kom derimot mensen. Og jeg begynte da på nytt brett den dagen. Så blødde jeg i 3 dager. Så fikk jeg 4 blødningsfrie dager, til jeg begynte å blø IGJEN! Du skrev at jeg var sikker selv om jeg ikke tok de 2 siste pillene, og det var dessverre ikke jeg klar over. Derfor tok jeg angrepilla.Nå har jeg blødd mer eller mindre HVER dag i 17 dager!!! Jeg begynte jo også på nytt brett samme dag som mensen kom, fordi jeg ville være trygg fra første dag. Jeg har rota forferdelig nå, det skjønner jeg. Og det skjer IKKE igjen. Jeg har aldri forskjøvet mensen, eller gjort noe annet for å tukle med kroppen og syklusene.Bortsett fra nå. Og nå når jeg har blødd så lenge, og jeg er ferdig med dette brettet, så aner jeg ikke når mensen kommer...Er det normalt at jeg har blødd så lenge nå?? Hvordan vet jeg "hvilket blod" som er mensen nå da? Og når jeg skal starte på nytt brett? Bør jeg oppsøke lege? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162190-bl%C3%B8r-og-bl%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du har sammenblandet to systemer og da blir det rot. Du skal starte med nytt p-pille-brett akkurat etter en uke uten piller. Hvis det også da blir tull med blødningene, så søker du lege. Jeg synes ikke du skal være skremt over det du har opplevet. Det går greit å forskyve menstruasjonen, det er jo bare for mest mulig å likne på naturen, at fabrikanten har bestemt at p-pille syklus skal være på 28 dager. P-pille er på en måte å tukle med kroppen, og når man først gjør det, kan man gjerne ta alle fordeler som å bestemme syklus. Neste gangen du er usikker, vil det kanskje være en ide å søke råd på forhånd for å ’tukle’ på korrekt måte? Men husk at ingen skade er skjedd. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162190-bl%C3%B8r-og-bl%C3%B8r/#findComment-1049484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.