Gå til innhold

Aldri mer hormonspiral! Kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig tatt ut hormonspiralen etter å ha hatt den i nesten et år. Og for en forskjell! Ikke mer underlivssmerter (livmorkramper?), ikke mere uregelmessige blødninger, ingen tråder som stikker i skjeden. Humøret er blitt bedre, og kjæresten er plutselig blitt en attraktiv mann igjen. Utrolig at en så liten dings kan gi så mye ubehag. Og verst: Tenk at jeg har kastet bort et år med absolutt null sexlyst og en stadig mer frustrert samboer- og derfor mye krangling. Jeg trodde det skyldtes at vi var blitt foreldre og at det var slitsomt. Men vi er fortsatt foreldre og det er fortsatt slitsomt (spesielt ettersom ungen først nå har begynt å våkne tidlig om morran), likevel føler jeg meg mye bedre nå.

Det jeg lurer på er om det var hormonene eller selve det "fremmedlegemet"i kroppen spiralen var som jeg ikke tålte. Lurer nemlig på om vanlig kobberspiral kan være et alternativ.

Noen erfaringer med dette litt gammeldagse prevensjonsmidlet? Er det sant at den ikke hindrer befrukting, bare at evt. befruktede egg fester seg? I så fall får jeg litt etiske problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162222-aldri-mer-hormonspiral-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt hormonspiral, men har hatt kobberspiral i 3,5 år og er kjempefornøyd.

I starten kjente jeg "noe" i underlivet, men det ble raskt borte. Blørdningene var litt store i begynnelsen, men nå er de heller små. Ulempen er at jeg har litt brunaktig utflod noen dager før mensen kommer.

Lysten er det ingenting i veien med. Jeg har ingen småblødninger. Trådene klipper man vanligvis litt lange først for så å evt. korte dem ned litt hvis de er i veien. Dette snakker du med legen om når du evt. får satt inn spiralen.

Jeg vet ikke helt det med befruktningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...