Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdaget for et par måneder siden at huden rundt klitoris var forandret. Huden er hvit, i omkrets ca. som et kronestykke, og innerst rundt klitoris er huden noen plasser ganske hard og ruflete. Ingen utvekster og heller ikke ømt eller sårt. Kan nesten sammenlignes med hard hud under føttene. Trodde først dette var sopp og smurte med canesten i tre uker. Har også tatt stikkpille med canesten selv om jeg ikke har andre symptomer. Har også smurt med forskjellige fuktighetskremer noe som gjør huden mykere. Klarer da å skrape bort et hudlag som er hvitt og hardere enn vanlig hud, litt skjellaktig kanskje. Huden under er helt myk og fin, men det blir rift/liten grop i huden. Har også trodd at dette kom av at jeg og min mann er glad i oralsex og at huden var "sliten". Holdt opp med det men huden er fortsatt hvit, ikke like hard som før. Har ikke lenger hvitt talg i/ved klitoris. Sluttet med p-piller og satt inn spiral (Levonova) i mars i år, men vet ikke om det har noen betydning. Hva kan dette være, og har du noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162361-hudforandring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å stille diagnose uten å undersøke deg. Dette har ikke noe sammenhang med ytre faktorer som sex-praksis eller infeksjon. Det kan evære det man betegner som vitiligo hvor pigmentet forsvinner, det har ingen betydning og gir ingen plager.

En annen tilstand som kan foreligge, er ’lichen’, men her vil det som regel være kløe. Hvis du ikke har symptomer, er det ikke grunn til behandling som ellers vil være cortisonsalve.

Få din lege til å se på det når du skal ha en sjekk neste gangen, men det haster ikke ut fra din beskrivelse.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162361-hudforandring/#findComment-1050819
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...