Gå til innhold

Dårlig sædkvalitet...hjelp plz

Anbefalte innlegg

Gjest Worried girl

Hei!

Jeg og mannen min har prøvd å få barn lenge uten noe særlig hell. Og det ble ikke noe bedre da vi hørte nyheten at mannen min hadde dårlig sædkvalitet, han hadde ikke noe liv der. Som jeg forstod av det legen sa. Så jeg håper du kan gi meg noe svar på hvordan vi kan bedre min manns sædkvalitet. Vi ikke hvorfor han har dårlig sædkvalitet. Han har aldri hatt kusma eller kjønnsykdom. Han har heller ikke hatt noen andre partnere enn meg. Bør han ta noen vitaminer? Eventuelt hvilke? Hva med akupunktur.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162395-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitethjelp-plz/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sædkvaliteten kan svinge. Mulig det hjelper litt med vitaminer eller andre ting, men du kan ikke stole på det. Det som hjelper er prøverørsforsøk, trolig ICSI. Be legen om en henvisning til en av klinikkene, ikke vent å se. Det er mitt råd iallefall.

Hei,

Hvem har konstatert at han dårlig kvalitet og hva mente han/hun med at det ikke var noe "liv"? Er det basert på en sædprøve, noe jeg antar, fikk dere kopi av resultat?

Hvis dere bor i Oslo eller omegn, vil jeg anbefale dere å ta kontakt med Dr. Ken Purvis. Han er Androlog - det vil si spesialist på mannens underliv. Omnia klinikken kan også anbefales.

Hverken Omnia eller Ken Purvis kommer til å anbefale vitaminer, akupunktur etc. Jeg derimot, som har meget dårlig kvalitet, tar store doser med C, D, E, sink og selen året rundt og spesielt før ICSI-forsøk. Vi har 4 ICSI og har blitt gravide 2 ganger. Har en nydelig ICSI-gutt på snart 2 år. Jeg går også til akupunktør før forsøk.

Jeg var i kontakt med Ken Purvis for en uke siden da jeg hadde hørt at han anbefaler Pergotime for behandling av dårlig sædkvalitet.

Vad är Pergotime?

Pergotime är ett läkemedel som används vid ofrivillig barnlöshet som beror på att kvinnans ägglossning inte fungerar som den ska. Medicinen påverkar kvinnans äggblåsor så att de mognar och lossnar. Det verksamma ämnet heter klomifen.

Altså et middel for kvinner, men som Ken Purvis mener kan hjelpe meg og andre i min situasjon. Jeg begynte derfor på en kur på onsdag og skal gå på denne i 20 dager.

Resultatet av dette får jeg/dere vite noen dager etter endt kur.

Operativt uttak er muligens en metode for dere. Denne metoden brukes når det ikke finnes sædceller i spermiet/ejakuleet og man går derfor inn og henter ut sædceller i mannens bi-testikkel.

Jeg forslår at du søker etter info om "dårlig sædkvalitet" og "operativt uttak" etc på dette foraet eller på www.fub.no. Finnes uhorvelig mange innlegg/svar om nettopp dette der.

Ønsker dere lykke til videre.

PS! Dette foraet på doktoronline er ikke særlig besøkt/aktivt lenger.

Prøv heller disse:

www.fub.no

www.barnimagen.com

www.snartgravid.com

Gjest Worried girl

Hei,

Hvem har konstatert at han dårlig kvalitet og hva mente han/hun med at det ikke var noe "liv"? Er det basert på en sædprøve, noe jeg antar, fikk dere kopi av resultat?

Hvis dere bor i Oslo eller omegn, vil jeg anbefale dere å ta kontakt med Dr. Ken Purvis. Han er Androlog - det vil si spesialist på mannens underliv. Omnia klinikken kan også anbefales.

Hverken Omnia eller Ken Purvis kommer til å anbefale vitaminer, akupunktur etc. Jeg derimot, som har meget dårlig kvalitet, tar store doser med C, D, E, sink og selen året rundt og spesielt før ICSI-forsøk. Vi har 4 ICSI og har blitt gravide 2 ganger. Har en nydelig ICSI-gutt på snart 2 år. Jeg går også til akupunktør før forsøk.

Jeg var i kontakt med Ken Purvis for en uke siden da jeg hadde hørt at han anbefaler Pergotime for behandling av dårlig sædkvalitet.

Vad är Pergotime?

Pergotime är ett läkemedel som används vid ofrivillig barnlöshet som beror på att kvinnans ägglossning inte fungerar som den ska. Medicinen påverkar kvinnans äggblåsor så att de mognar och lossnar. Det verksamma ämnet heter klomifen.

Altså et middel for kvinner, men som Ken Purvis mener kan hjelpe meg og andre i min situasjon. Jeg begynte derfor på en kur på onsdag og skal gå på denne i 20 dager.

Resultatet av dette får jeg/dere vite noen dager etter endt kur.

Operativt uttak er muligens en metode for dere. Denne metoden brukes når det ikke finnes sædceller i spermiet/ejakuleet og man går derfor inn og henter ut sædceller i mannens bi-testikkel.

Jeg forslår at du søker etter info om "dårlig sædkvalitet" og "operativt uttak" etc på dette foraet eller på www.fub.no. Finnes uhorvelig mange innlegg/svar om nettopp dette der.

Ønsker dere lykke til videre.

PS! Dette foraet på doktoronline er ikke særlig besøkt/aktivt lenger.

Prøv heller disse:

www.fub.no

www.barnimagen.com

www.snartgravid.com

Takk Ola35

Synes dine råd var veldig hjelpsomme.

Gjest Worried girl

Hei!

Sædkvaliteten kan svinge. Mulig det hjelper litt med vitaminer eller andre ting, men du kan ikke stole på det. Det som hjelper er prøverørsforsøk, trolig ICSI. Be legen om en henvisning til en av klinikkene, ikke vent å se. Det er mitt råd iallefall.

Takk Kornell:)

Du sa noe om at vi burde prøve prøverør, er det mulig. Når mannen min ikke har noe sædceller?

Takk Kornell:)

Du sa noe om at vi burde prøve prøverør, er det mulig. Når mannen min ikke har noe sædceller?

Hei!

Mente legen at det ikke var noen sædceller i det hele tatt? Eller var det noen få? Hvis det ikke er noen kan man likevel foreta prøverør men hente sædceller direkte fra tastiklene, hvis det er noen der. Tror det heter MESA eller TESA og det er nettopp blitt lov i Norge.

Lykke til!!

Annonse

Gjest Worried girl

Hei!

Mente legen at det ikke var noen sædceller i det hele tatt? Eller var det noen få? Hvis det ikke er noen kan man likevel foreta prøverør men hente sædceller direkte fra tastiklene, hvis det er noen der. Tror det heter MESA eller TESA og det er nettopp blitt lov i Norge.

Lykke til!!

Takk igjen Kornell:)

Det er bra at noen er så hjelpsomme. Ja som sagt har mannen min ikke noen sædceller i det hele tat.Men det kan kanskje komme av at han har hatt en infeksjon. Vi venter bare på svaret. Altså du sa at man kan hente sædceller fra testiklene. Hvordan gjør man det? Og innebærer det noen form for risiko? Og hvor hen i Norge gjør man det? Håper vi ikke trenger å gjøre det, håper mannen min har sædceller, som kanskje er blitt hindret av infeksjon. Og at det bedrer seg.

Det er bra at noen er så hjelpsomme. Ja som sagt har mannen min ikke noen sædceller i det hele tat.Men det kan kanskje komme av at han har hatt en infeksjon. Vi venter bare på svaret. Altså du sa at man kan hente sædceller fra testiklene. Hvordan gjør man det? Og innebærer det noen form for risiko? Og hvor hen i Norge gjør man det? Håper vi ikke trenger å gjøre det, håper mannen min har sædceller, som kanskje er blitt hindret av infeksjon. Og at det bedrer seg.

Hei,

Som jeg skrev i mitt innlegg over, fortalte jeg om operativt uttak. Hvis det ikke finnes sædceller i spermiet til din mann, er operativt uttak en mulighet. De går da inn i din manns bi-testikkel med en liten nål og henter ut sædcellene. Du kan lese mer om dette på sidene jeg tipset deg om. Hvis din mann har en infeksjon, kan det være at sædlederne er tette pga dette, Man kan da gå på en Tarivid-kur for å fjerne infeksjonen og med det fjerne det som tetter sædlederen.

Mvh

http://www.omniahelse.no/Spesialisthelse/466/Hva_er_infertilitet

Min samboer har også meget dårlig sædkvalitet. Gikk en stund på vitaminkur uten at det hjalp. Vi har to prøverørforsøk bak oss, ett vellykket. Ved dårlig sædkvalitet brukes ofte icsi metoden. Dvs de tar en "oppegående" sædcelle og tvinger inn i et egg.

Må foresten nevne at jeg nå er gravid igjen, på egen hånd denne gangen. Men jeg hadde ikke satset på å lykkes ved å vente å se. Be legen din henvise dere til vidre utredning.

PS. min samboer har mest sannsynlig dårlig kvalitet pga. brokkoperasjon som ble gjort når han var liten.

Gjest heiaheia

mannen min hadde o levende sædceller ved første test, ved test nr 2 hadde han maaaaaaaaaaange levende.>Så det er håp :))))))

Gjest Worried girl

mannen min hadde o levende sædceller ved første test, ved test nr 2 hadde han maaaaaaaaaaange levende.>Så det er håp :))))))

Hei heiaheia!

Du sa at mannen din hadde 0 sædceller på første forsøk men hadde en del på andre førsøk. Hvor lenge etter tok dere andre sædprøve test? Jeg vet ikke om det samme komme til å være tilfelle hos oss, siden mannen og jeg har årøvd å få barn lenge nå.

Gjest heiaheia

Hei heiaheia!

Du sa at mannen din hadde 0 sædceller på første forsøk men hadde en del på andre førsøk. Hvor lenge etter tok dere andre sædprøve test? Jeg vet ikke om det samme komme til å være tilfelle hos oss, siden mannen og jeg har årøvd å få barn lenge nå.

3 mnd

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...