Gå til innhold

"Utro"- hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick nå

Forholdet mellom min mann og jeg har i det siste halve året skrantet fælt. Vi har kranglet mye, men jeg har alltid trodd at dette var noe vi kunne jobbe oss igjennom sammen.

I løpet av denne perioden har han utviklet ett nært forhold med en arbeisdkollega, han har pratet mye om henne, han har fått mailer og medlinger fra henne. Naturligvis var jeg i begynnelsen litt sjalu på dette forholdet, men etter konfrontasjon benektet han at det var noe mer enn bare vennskap. Venner har vi alle lov til å ha, så jeg lot det være med det. Allikevel har jeg gått med en uggen følelse hele tiden, men tenkt med meg selv at jeg må stole på ham.

Men nå har jeg altså funnet ut at jeg ikke hadde noen grunn til å stole på ham. I løpet av de siste tre månedene har han og denne arbeidskollegaen hatt ett "forhold". De bedyrer begge at det ikke har vært mer enn litt klining og sånn, og ikke sex. Dette har skjedd ved tre- fire anledninger. Siste gang var i går, etter en tilstelning vi alle var til stede på.

Da fikk jeg bare en følese når jeg så dem sammen om at det virkelig var noe imellom dem, og etter å ha spurt ham ordentlig ut i dag, innrømmet han nesten alt sammen. g etter en samtale med "den andre kvinnen" har jeg fått alt opp på bordet (håper og tror jeg).

Han sier at han ikke er glad i henne, men at han behøvde noen å prate med. Og det har jo alltid vært problemet i vårt forhold, at ikke han vil prate med meg. Jeg spør ham hvor vi står nå, om han vil at vi skal flytte i fra hverandre, men det vet han ikke. Så det meste er vel opp til meg nå.

Vi har barn sammen, og det gjør jo det hele litt mer komplisert. Det er ikke annet jeg vil en at vi skal jobbe oss igjennom dette, og finne tilbake til det som tross alt gjorde at vi er glade ihverandre.

Men så er det det, kan jeg stole mer på ham etter dette? Han har hatt så mange anledninger til å innrømme alt som har skjedd, og legge kortene på bordet, alikevel har han ikke gjort det. Han har bevisst løyet for meg gang på gang. Og kan jeg stole på at det er over med han og kollegaen? Hun har nettopp brutt ut av ett forhold selv, og de kommer fortsatt til å møtes hver dag på jobb.

Så jeg er meget fortvilet oppi alt dette, hva skal jeg gjøre? Familierådgiving? Og kan jeg noen gang stole på ham igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16245-utro-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror absolutt at familierådgivning kan være påsin plass.Han sier at han trenger noen å prate med, og det

er jo rimelig.Vet du hvorfor dere

ikke kan prate sammen?Vet han?

Er du kritisk og krevende?Eller

er det hverdagens problemer han

ikke takler.Det er selvsagt lettere å snakke jobb og uforpliktende der det ikke kreves noe spesielt.

Hvis han vil være med på familierådgivning så må jo dere prøve det. Så lenge det er barn med i bildet må man prøve alt synes jeg. Jeg er selv skilt og var gift med en som aldri ville innrømme at han hadde noen feil. Jeg mener at man må være to for å få et forhold til å fungere, men det gikk ikke bra når jeg følte at jeg måtte jobbe for forholdet vårt alene.

Enden på visa var at jeg var utro, men da hadde jeg forlengst klarlagt for ham at alt var over fra min side. Dette hadde han alikevel ikke forstått og beskyldningene haglet over meg. Selv om jeg var utro den gangen er det ikke noe jeg har tenkt å være igjen, men det kunne kanskje vært unngått hvis vi begge to sammen kunne jobbet for å få forholdet til å fungere på et tidligere tidspunkt.

Jeg ville gjort alt for å unngå skilsmisse, men hva hjelper det når det kun er den ene parten som ser problemene.

Grip sjansen til å prøve å rette opp hvis han vil være med på det, men regn med at det går en stund før du klarer å stole på ham igjen, sånn at det ikke blir det som ødelegger hvis dere klarer å finne sammen igjen.

Jeg tror absolutt at familierådgivning kan være påsin plass.Han sier at han trenger noen å prate med, og det

er jo rimelig.Vet du hvorfor dere

ikke kan prate sammen?Vet han?

Er du kritisk og krevende?Eller

er det hverdagens problemer han

ikke takler.Det er selvsagt lettere å snakke jobb og uforpliktende der det ikke kreves noe spesielt.

Hei =o)

Jeg synes også dere burde prøve familierådgivning. Det er svært viktig å kunne prate ut om ting, og ikke gå rundt å grunne på saker og irritere seg over den andre.

Utroskap er ikke artig for noen, men dersom man jobber med problemet er det ikke helt sikkert at det vil gjenta seg...selv om mange sier man aldri kan stole på vedkommende igjen.

Ta tiden til hjelp, og tenk etter hva du selv egentlig vil, men prøv samtidig å få time hos familierådgivere, det er helt sikkert noen i nærheten av der dere bor.

Lykke til

*Klem*

Vil mest bare si jeg føler med deg, da jeg opplevd noe av det samme selv, og vet hvilken vanskelig tid du mest sannsynlig går til møtes.

Kona mi forelsket seg på jobben for over et år siden, og fortsatt sliter vi tungt i samlivet, uten å vite om det noensinne vil kunne bli liv laga igjen.

Det er akkurat det at det skjer på jobben som gjør det så ekstra vanskelig, når man vet de treffes kontinuerlig, og går ut sammen, med kollegaer og et arbeidsmiljø man selv ikke har noe med å gjøre.

Selv har jeg slitt fælt med sjalusi, og spesiellt når kona gjør noe som går utenom de daglige rutinene; f.eks. arbeidsmøter utenom arbeidstid, overtid og helgarbeid.

Etter et drøyt år som gått nå, uten at vi fått på plass et fungerende samliv, stilte jeg som betingelse at hun skaffet seg ny jobb et annet sted.

Og det har hun faktisk gjordt.

Hadde hun ikke gjordt det, hadde jeg gått, uten tvil.

Vet ikke om det kunne være aktuellt i ditt tilfelle, men for oss er det eneste mulighet, uten at vi for den skyld vet om det kommer å bli bra igjen.

Ellers, kan jeg i hvert fall rekommendere å gå til familirådgiver. Det er faktisk mye lettere å snakke, og få opp på bordet alt ting med en sidemann som tilhører.

Lykke til!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Selv om din mann bedyrer at det ikke har forekommet sex i forholdet til arbeidskollegaen, synes jeg det er all grunn til å støtte deg på de følelsene du har av å bli sveket og bedratt av han.

En skal huske på at ofte har det vært utroskap på det åndelige plan lenge før noe fysisk skjer.

Utroskap fører til tillitsbrudd. For mange står og faller et fortsatt samliv nettopp på dette, om du greier å stole på mannen din igjen.

Vil dere klare å gjenvinne fortroligheten til hverandre?

Det er det bare dere to som kan jobbe med og finne ut av sammen.

Men det fortusetter at begge er motivert og vil.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...