cecci Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Jeg er 16 år og har ikke fått mensen. Jeg er ca. 167 cm høy og veier ca. 53 kg. Jeg slanket meg litt for noen måneder siden. Jeg har ganske store bryster, og er ellers normalt utviklet. Jeg tror ikke jeg har vokst på et års tid. Jeg trener step/aerobic 2-3 timer uken. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melora Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Cecci! Hvorfor har du slanka deg?? Lov meg en ting: aldri mer! Du er bare 16 år, og du veier temmelig lite..Jeg er like høy/lav som deg, veier ikke noe særlig mer (54..)men har små bryster..Men du kan med fordel veie mer! Jeg er ganske tynn, og hvis jeg går ned 2kg mister jeg mensen..Mulig du bør få sjekka hormonene, men du virker jo normal i utviklinga. Mulig det har sammenheng med slankinga. Ellers så er du jo ennå ung..Bare ikke slank deg når du er så ung. Please! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/#findComment-75357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecci Skrevet 22. januar 2001 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2001 Cecci! Hvorfor har du slanka deg?? Lov meg en ting: aldri mer! Du er bare 16 år, og du veier temmelig lite..Jeg er like høy/lav som deg, veier ikke noe særlig mer (54..)men har små bryster..Men du kan med fordel veie mer! Jeg er ganske tynn, og hvis jeg går ned 2kg mister jeg mensen..Mulig du bør få sjekka hormonene, men du virker jo normal i utviklinga. Mulig det har sammenheng med slankinga. Ellers så er du jo ennå ung..Bare ikke slank deg når du er så ung. Please! Takk for hjelpen melora. Jeg slanker meg ikke fast. Det går i perioder, noen ganger spiser jeg masse, bla. sjokolade og kake, mens andre ganger har jeg bare ikke lyst på mat og går ned i vekt. Jeg har jo ikke fått mensen så det har jo ikke noe med det å gjøre. Uansett så har ikke vekten alt å si, noen har lett benbygning og andre har tung. Jeg har lett benbygning og dermed mere fett! Tror du at det kan ha noe med mine varierende spisevaner og gjøre at jeg ikke har fått mensen? Før jul var det en måned hvor jeg nesten ikke spiste; bare en pk. nudler og en skive brød om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/#findComment-75649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melora Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Takk for hjelpen melora. Jeg slanker meg ikke fast. Det går i perioder, noen ganger spiser jeg masse, bla. sjokolade og kake, mens andre ganger har jeg bare ikke lyst på mat og går ned i vekt. Jeg har jo ikke fått mensen så det har jo ikke noe med det å gjøre. Uansett så har ikke vekten alt å si, noen har lett benbygning og andre har tung. Jeg har lett benbygning og dermed mere fett! Tror du at det kan ha noe med mine varierende spisevaner og gjøre at jeg ikke har fått mensen? Før jul var det en måned hvor jeg nesten ikke spiste; bare en pk. nudler og en skive brød om dagen. håper ikke jeg virka krass.. Vet at benbygning har mye å si..Har fått en del kritikk selv, rett og slett fordi jeg spiser sunt og prøver å holde meg i form..Men det er kanskje greit å spise litt bedre..jevnere... Og muskler veier jo litt da.. Det er bedre å gjøre det til en vane å spise sunt..Ikke masse kaker for så å slanke seg.. Spis fornuftig, da er det greit å skeie ut i helgene..Og man kan selvfølgelig unne seg kaker innimellom..Jeg skjønner hva du mener, men kroppen kan trenge litt ekstra innimellom. Du skal jo fortsatt vokse.. Du kan jo trene litt styrke, da blir du raskt stram i fisken, og det er jo greit å se litt kraftig ut (som i sterk..)så lenge valkene ikke henger..Bare ikke tren for mye..Det gjorde jeg..Og veide tilslutt 46 kg.. Hvis du spiser jevnt, trener regelmessig, ikke stresser, og gjør alt du kan for å ha det bra ( )så kommer nok mensen med tida.. Du kan jo passe på å være glad så lenge kan..Mensen er ikke gøy..Ingen undergang heller da..Tror ikke det er noe feil med deg. Vi er jo alle forskjellige. Jeg fikk mensen som 16 åring..Se det an litt. Hvis du fortsetter å bekymre deg, ta en tur til legen. (et lite tips: protein-shakes er veldig sunt..Bra når du trener, og du får i deg det du trenger. Velg en som ikke er beregna på å øke i vekt..Men ikke bruk det som slanke middel! athletic-city.com har mye godt. Når kroppen får det den trenger slutter den gjerne å tigge om mer..Den har det med å tigge sjokolade og kaker har jeg erfart..) Bare ikke bruk det som slankemiddel, da er jeg redd jeg får kjeft.. Det viktigste er at DU er fornøyd med kroppen din, så drit i hva andre synes..tynn eller tykk.. Selv har jeg en max og en min grense på vekta. Rett og slett så jeg ikke skal gå ned for mye. Krisegrensa er 50 kg. Går jeg under har jeg et problem.Og det vil jeg jo ikke innrømme, så det er best å holde seg over..Greit å ha en slik grense, for det er kjempelett å komme ut av kontroll. Med tida er jeg ikke blitt så nøye med den øvre grensa..Jeg skylder på musklene..Selv om de ikke er så store for tida.. Hehe..Detta tok av litt, ja.. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/#findComment-75670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Det lyder som du ellers er ganske normalt utviklet, og da er det litt rart at du ikke har fått mensen.. jeg synes du skal få en henvisning til gynekolog. Han eller hun vil sikkert ta noen blodprøver og gjøre en forsiktig underlivsundersøkelse. Hvis du ikke har hatt samleie, vil man være ytterst forsiktig og ikke ødelegge jomfruhinnen. Evt vil du få noen tabletter for å se om du får blødning, men det får legen avgjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/#findComment-75832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. januar 2001 Del Skrevet 23. januar 2001 Det lyder som du ellers er ganske normalt utviklet, og da er det litt rart at du ikke har fått mensen.. jeg synes du skal få en henvisning til gynekolog. Han eller hun vil sikkert ta noen blodprøver og gjøre en forsiktig underlivsundersøkelse. Hvis du ikke har hatt samleie, vil man være ytterst forsiktig og ikke ødelegge jomfruhinnen. Evt vil du få noen tabletter for å se om du får blødning, men det får legen avgjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/#findComment-75967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiana Skrevet 23. januar 2001 Del Skrevet 23. januar 2001 jeg tror ikke du skal da det så veldig tungt det at du ikke har fått mensen. Jeg tror varsellampene først bør begynne å lyse når du fyller 17, det er en gammel skoleregel. Selv var jeg vel 15, og det er ca 12 år siden nå, men jeg husker at jeg var bekymret for at den ikke skulle komme. Men det gjør den plutselig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16250-16-%C3%A5r-og-ikke-f%C3%A5tt-mensen/#findComment-76381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.