Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er en jente på 15år som begynte på p-piller for bare noen dager siden..

jeg skal ta den 3.pillen idag.

jeg begynte på pillen den første menstruasjonsdag.

jeg trodde at pillene ville fjerne blødningen denne gangen før det kom igjen om 3uker.

men jeg blør fortsatt..

jeg har ikke så veldig lyst

til og ha sex med typen min mens jeg blør..

er det noen som vet når mensen min er borte??

menstruasjonen min pleier og vare i ca 6-7 dagen..

må jeg vente så lenge til jeg kan ha sex igjen??

takker veeeldig for svar...

Skrevet

Det du har nå er en vanlig mens (14 dager etter eggløsning), og blir ikke særlig påvirket av at du akkurat har begynt på pillene. Kroppen har "samlet opp" til denne mensen i to uker før du begynte på pillene, kroppen visste jo ikke bedre, og må jo bli kvitt like mye blod som den pleier. :-)

Senere blødninger (når du går på pillene) er ikke vanlig mends, og blir for de fleste mindre og kortere når man går på pillene (men det er forskjell på hvordan hver enkelt reagerer på ulike pilletyper).

Blødningen kommer noen dager etter du har tatt pille nr 21 på brettet. (også individuelt, noen får blødning rett etter pille 21, andre nesten når man begynner på neste pillebrett).

Hvilken pilletype tar du?

Skrevet

Hei!

Jeg begynte selv på pilla da jeg var like gammel som deg. Jeg blødde også litt lenger enn normalt. Uansett må du nok vente litt med sexen før du er helt sikker, kroppen din må venne seg til pillen. Det sa iallefall legen min. Når det gjelder valg av pille - anbefaler jeg Diane. Det er den fjerde typen jeg prøver, og den er super! Lykke til!

Skrevet

Det du har nå er en vanlig mens (14 dager etter eggløsning), og blir ikke særlig påvirket av at du akkurat har begynt på pillene. Kroppen har "samlet opp" til denne mensen i to uker før du begynte på pillene, kroppen visste jo ikke bedre, og må jo bli kvitt like mye blod som den pleier. :-)

Senere blødninger (når du går på pillene) er ikke vanlig mends, og blir for de fleste mindre og kortere når man går på pillene (men det er forskjell på hvordan hver enkelt reagerer på ulike pilletyper).

Blødningen kommer noen dager etter du har tatt pille nr 21 på brettet. (også individuelt, noen får blødning rett etter pille 21, andre nesten når man begynner på neste pillebrett).

Hvilken pilletype tar du?

tuusen takk for svar...

legen min sa at jeg kunne begynne og ha sex med en gang siden jeg begynte på pillene i forbindelse med menstruasjonen...

pillene jeg brker heter

LOETTE28.

jeg tar piller i 21 dager.

og så tar jeg noen "Fake p-iller" i 7 dager, sånn at det er lettere og huske og ta pillene..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...