englepels Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Jordmor, er dette naturlig? Jeg for kynnere når jeg reiser meg opp av sofaen, når jeg beveger meg litt ute, når jeg går opp en trapp, når jeg i det hele tatt _beveger_ meg. De er slitsomme, og noen ganger vonde. Hele magen snører seg, og jeg får problemer med å puste. De er der nesten hele dagen!! Jeg er 26+5 på vei. Jeg har dyptliggende morkake somhar gitt meg to blødninger. Den siste var såpass alvorlig, at de på et punkt trodde at morkaken hadde løsnet, og je gble innlagt. Men blødningene stoppet, og jeg er hjemme igjen. Men sykemeldt. Er det *noe* annet jeg kan gjøre enn å ta det med ro? Jeg er sååå bekymret for at jeg ikke kommer til å bære dette barner til April. Jeg er sikker på at jeg kommer til å føde/måtte ta keisersnitt før den tiden..... Men er det *vanlig* med så masse kynnerer???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16289-s%C3%A5-altfor-mange-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Det är alltid svårt att avgjöra hur mycket kynnere som är normalt att ha. Jag tycker att det hörs ut som du har mera kynnere än vad som är normalt. Kynnere skall försvinna vid vila och helst bara komma av og till när man feks går i trappor. Om du är osäker på om du har för mycket kynnere, så tycker jag att du skall ta kontakt med din doktor för en undersökning. Då kan evt din livmoderhals undersökas för att se om den har blivit påverkad av dessa kynnere. Om den inte är påverkad, så vet du att den tål dessa kynnere. Det är bra att du tar det med ro och att du redan är sjukskriven. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16289-s%C3%A5-altfor-mange-kynnere/#findComment-75760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisseli Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Hallo englepels! Veit korleis du har det. Har hatt same problemet som deg ang. kynnere.Hos meg byrja dei allerede i veke 20, og har berre auka på i styrke og antal per dag. Skikkeleg slitsomt til tider! Magen blir heilt knallhard og det er ikkje lett og trekkje pusten ordentlig. Men sjølv om eg som oftast har fått kynnere når eg har anstrengt meg litt (trapper, løft osv)kan dei like gjerne komma når eg sitt stille eller ligg og skal sova. Er no 5 dagar på overtid, og håpar det snart vert rier i stadenfor!!Syns da hjelper å stryka forsiktig over magen og pusta godt gjennom nasa. Kynnarane skal jo vera ei slags styrketrening for livmora til fødselen, og nokon meiner riene er meir effektive og fødselen går fortare dersom ein har hatt masse kynnere i sv.skapet : ) Men hugs at kynnere også kan vera eit teikn på at du må ta det meir med ro...så slapp av du, det går nok så fint,så! oppmuntrande klem frå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16289-s%C3%A5-altfor-mange-kynnere/#findComment-75869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.