Gjest zhia Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette, mest for å lufte irritasjonen. Stort sett krangler jeg og samboer lite. Men de gangene vi gjør det, så kommer det plutselig. Som isted. Vi har snakket om at vi skal kjøpe en ny Pc i "nærmeste fremtid", og så har det vært kanskje vært mulighet å kjøpe brukt på min tidligere arbeidssted. MEN.. i går var jeg og tittet på Pc på dell.no og såg at der var det noen ok tilbud, og da tenkte jeg at om en kan få en ok pc til 8000-10000 så ville jeg heller det. MEN..nå er det ikke sikkert det hadde blitt via dell, jeg hadde jo undersøkt først, men det var mer prisene jeg var opptatt av. So far so good. "Diskusjonen" med samboer begynte fordi jeg sa:" kanksje jeg ikke gidder å kjøpe pc via gamle jobben allikevel om jeg får tilbud om det, fordi jeg var å tittet på dell sine sider i går..." Og så kom det, som JEG oppfattet det, en bestemt tone:" at dell var noe dritt". Og jeg sa:" DET er noe DU har hørt". Jada, jeg var sikkert litt små skarp i stemmen jeg og`. Men det som irriterer meg er at han istedet for å høre om jeg var ferdig med det jeg skulle si, så begynner han og "kjefte" på at JEG er ikke hans sjef (jeg har tidligere hatt en mellom leder stilling), og jeg har ikke noe med å "sjefe" over HAN! HAN oppfattet meg som arrogant - og DA MÅ jeg jo være det, siden han oppfattet meg som det. Det var min uttalelse "DET er noe DU har hørt", som foråsaket dette. Jeg svarte nok han noe små skarpt tilbake..men han er og`veldig, veldig, veldig flink til å fortelle MEG hvor skapet skal stå. Istedet for å ta en rolig diskusjon hvor en kan si hvordan en føler det og rydde bort misforståelser så "bestemmer" han at NÅ ER DET FERDIG, diskusjonen altså. Og da har han "konkludert" med at JEG tror jeg er noe, jeg prøver liksom å være sjefen hans. Jeg vet det er en utrolig teit diskusjon. Men jeg blir LEI meg faktisk. Heldigvis har vi ikke mange "krangler", men det jeg ofte føler er at når vi har det, så får vi aldri skværet opp. Det går noen timer, der vi ikke snakker sammen og så blir det "glemt". Hadde jeg tatt det opp med han igjen NÅ, så hadde han ropt til meg. "HOLD KJEFT"..så det gidder jeg ikke. Lytting er ikke hans sterkeste trekk. Vel, måtte bare få det ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162967-krangling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg skummet gjennom innlegget ditt og merket meg igrunn kun ved én ting. Dere får ikke skværet opp etter kranglene deres: Dét kan bety døden for ...først sexlivet, og så... forholdet. Snakk ut om tingene når stormen har lagt seg. Lag kjøreregler for disse diskusjonene/ettersamtalene, slik at de kan foregå rolig og noenlunde behersket. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162967-krangling/#findComment-1055178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.