Vickan1365380767 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg er 30 år og har prøvd å bli gravid sen i påske. Jeg sluttade då med p-piller som jeg har spist ca siden jeg var 23 år. Mensen har etter dette kommet regelbundet med 29-31 dagers mellomrom. Men før det kommer blod får jeg brunt utflod i någre dager. Hva kommer dette av? Betyr det at jeg ikke har noen eggløsning? Har lest et annet innlegg fra deg at det kunne betyde lav produksjon av progesteron. Betyr dette at jeg kan ha vanskligheter for å bli gravid? Bør jeg oppsøke lege? Har varit gravid en gang før, når jeg var 22 år og tog då abort. Et spørsmål til: syns det er vanskelig å se når jeg har eggløsning. Har så mye ulike utflod under månaden at det er vanskelig å skille det ene fra det andre. Tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162988-brunt-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Du bør få sjekket at livmorhalsen er normal. Med så regelmessige menstruasjonssyklus’er har du med stor sannsynlighet eggløsning. Det kan man sjekke ved en blodprøve ca en uke før ventet menstruasjon. Man har diskutert om slike småblødninger kan bety lav progesteronproduksjon, men her hersker stor usikkerhet. Det er bare ved prøverørsbehandling at man gir tilskudd av progesteron eller lignende preparat. Du kan regne med at eggløsningen er fra dag 15 til 17, og du kan bli gravid i en periode på seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Da er det lurt med samleie 2-3 ganger i den perioden. Jeg synes du skal ta det med ro til påsken neste år, og søke hjelp hvis du ikke er blitt gravid til den tiden. Det er 85% sannsynlighet for at du da er blitt gravid Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162988-brunt-utflod/#findComment-1055708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.