Gå til innhold

egg som ikke fester seg...

Anbefalte innlegg

har hatt 4 spontanaborter på rad,og skal nå til utredning den 22.02.Legene mener,at i 2 av tilfellene,har ikke egget festet seg skikkelig,og at dette virker som et problem hos meg.Jeg lurer på:blir egget alltid befriktet i egglederen?Hvor lenge prøver egget å feste seg,før det enten gjør det,eller gir opp?Og hvis egget ikke klarer det,når kommer det da ut,skjer dette i forbindelse med menstruasjon,eller kan det komme ut før?Til slutt..:hvor lang tid tar det,fra mannens utløsning-til sædcellene har kommet inn i livmora?Og når de først har kommet seg inn,blir de der da,eller kan de "falle"ut igjen?Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16308-egg-som-ikke-fester-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man mener at egget befruktes i egglederen. Jeg kan ikke si hvor lenge egget 'prøver' å feste seg, men lykkes det ikke kommer det ut uten at du merker det. Det er så lite. Sædcellene er inne i livmoren etter sekunder til minutter. Er de kommet inn beveger de seg rask oppover, det er bare sædvæsken som kommer ut av skjeden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16308-egg-som-ikke-fester-seg/#findComment-75982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...