Perry Zaphire Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Dette gjelder tennene mine... Jeg er en 24 år gammel gutt som jobber i en bedrift der det er kjempeviktig å møte folk med et smil og kunne være der for de som trenger det. Jeg jobber som nattevakt og omsorgsarbeider på en privat klinikk. Problemet mitt er da dette: Jeg har slitt med tannhelsen siden jeg var liten gutt.. hadde en kjempehard oppvekst som gjorde at tannhelsen ikke kom i fokus og ting som daglig tannpuss osv kom i bakevja.. da ting roet seg (16år gammel) så begynte jeg med daglig tannpuss men da var skaden allerede skjedd... tennene mine forsvinner i sommer var jeg på sykehuset pga en akutt blindtarm operasjon og de som satte narkose på meg klarte å knekke 3 av fortennene mine med instrumentet de brukte.. jeg ble henvist til sykehus tannlegen da jeg våknet og der fikk jeg et kontant svar om at siden tennene alikevel kom til å dette ut før eller siden pga tannhelsen min så ville dem ikke kunne gjøre noe... han anbefalte meg imidlertid om å ta kontakt med tannlege snarest mulig for om 2-3 år ville jeg ikke ha tenner igjen... Han anslo samtidig kostnaden til ca 50000kr! Jeg har siden 97 hatt veldig stygge tenner men de siste to år har dem blitt skikkelig ille.. har ikke engang kunnet smile eller le naturlig pga dette og det sliter si sinnsykt på meg.. jeg skammer meg forferdelig over dette og jeg er ofte deppressiv .. tenker på tennene mine hver eneste natt og dag og føler at eneste løsning er å slå ut alle tennene selv og ende opp på sykehus.. kanskje det er en løsning... det er en av tankene mine... jeg er på nippet til å bli gal... jeg er psykisk sterk men dette problemet går så inn på meg at alt annet rundt meg påvirkes av dette... jeg har begynt å isolere meg og hater å reise til steder hvor det er folk.. jeg elsker sosial omgang men takler ikke det lenger pga av problemet mitt.. Jeg har lenge prøvd å ta opp tlf røret å ringe tannlegen men jeg er så redd for å få høre at det ikke vil