Gå til innhold

Er spenningen tapt for alltid?

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig

Jeg hadde noe på gang med ei jente, som jeg tror har en MILDERE form for angst. Desverre greide jeg å spolere det. En dag vi var på byen ble jeg litt for full. Jeg presterte å si noe jeg ikke skulle si, slik at hun nå har fått et helt galt inntrykk av meg.

Det gjør ikke problemet noe bedre at hun er ganske skeptisk av seg, og hun henger seg opp i slike ting. Jeg prøvde å rette på skaden ved å forklare henne alt i et brev, men det ble bare verre. Fordi hun er så skeptisk hengte hun seg opp i noe jeg hadde skrevet, og nå er inntrykket forverret.

Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at det inntrykket hun har fått av meg ikke stemmer OVERHODET!! Det som har skjedd er at hun har tolket ting helt feil. Jeg føler spenningen er fullstendig tapt, men jeg vil så gjerne rette opp i galskapen.

Hvordan gjør jeg det best? Har på en måte gitt opp å skrive en forklaring, er redd det bare blir verre. Hvis ikke jeg prøver å forklare noe, så vil vel hun fortsette å gå med et galt inntrykk av meg. Tror dere at hun "glemmer" hele greia hvis det går litt tid? Eller må jeg ty til store unnskyldninger og forklaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16315-er-spenningen-tapt-for-alltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har rotet deg bort i en følelsesmessig ustabil person. Det eneste jeg tror du kan gjøre hvis du virkelig vil fortsette å treffe denne personen er å forsøke å få til en samtale om misforsråelsene som har oppstått. Men; jeg synes du burde tenke deg om før du blir for seriøs. Det som hender nå er en indikator for hvordan fremtiden blir. Ønsker du og orker du stadige slike misforståelser?

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes det høres ut som om du har gjort greit rede for deg, og for den historien som har gjort henne noe reservert.

Jeg tenker slik at selv om en person strever med uro og angst, er det antakelig ikke noe i veien med oppfatningen hennes. Men følelsene stenger foreløpig for mer nærhet. Når hun får kontroll over disse følelsene igjen, vil det muligens bedre seg i forholdet til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...