Gå til innhold

Vil så gjerne bli gravid!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest infinity

Hei!

Vet ikke helt hvordan jeg skal starte dette spm. - men vi har så veldig lyst på flere barn. Har ei datter på nesten fire år fra før. Problemet er bare at det tar så veldig langt tid for oss og bli gravid! 1 år tok det før vi fikk dattera vår. Jeg sluttet med p-piller for over 2 år siden og har det siste 1 1/2 året prøvd å bli gravid - det klaffet til slutt....men hadde en spontanabort i 8. uke for ei uke siden. Det var veldig tøft å gå igjennom aborten da barnet var VELDIG ønsket, men sånn kan det altså gå - det er bare og se fremover og prøve på igjen, det vet vi - men må innrømme at jeg gruer meg litt. Skal det ta like lang tid før det klaffer denne gangen?!? Blir det lettere å bli gravid denne gangen?!

Vi har aldri vært de som har tatt temp og lignende for å finne ut når jeg er mest fruktbare ol., og så oppsatt på det vil vi ikke bli - men tror jeg kunne tenkt meg og prøvd hormoner - hva tror du!?!?

På forhånd takk for hjelpen!

Ha en strålende dag!

Mvh Infinity - 74

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16319-vil-s%C3%A5-gjerne-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå har du vist at du kan bli gravid, det er et positivt tegn. Jeg synes ikke du skal gjøre annet enn å ha regelmessig samleie (2-3 ganger per uke) og så se det an. Hormontabletter brukes ved svikt i eggløsning, og det vil jeg ikke anbefale ved regelmessige menstruasjoner (abortrisikoen er større etter slik behandling).

Hvis du 'bare' er 26 år, skulle det være gode muligheter.

Lykke til, det går nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...