Gå til innhold

Det er noe som plager meg

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick denne gangen
Skrevet

Samboeren min og jeg har et barn. Jeg er nå gravid med nr. 2. Vi har vært sammen i 5 år. Jeg ønsker å gifte meg, noe han vet. Han sier at han også vil (når den tiden kommer) men alt tyder på at han ikke vil. Han har bare negative kommentarer til det å gifte seg. Han har sagt noen ganger "neste sommer" eller "vi drar til Italia i slutten av sommeren" e.l. -men det er bare noe han sier.

Jeg spør han (kanskje for ofte?) hva han vil og hvorfor han evnt ikke vil etc...det eneste svaret han har kommet med er et at han ikke vil være i fokus en hel dag, holde tale etc.

Er dette et problem hvis man virkelig elsker en person?!?! -og dessuten er det jo mange andre måter å gifte seg på -man MÅ ikke ha et stort kirkebryllup! Men han vil visst ikke uansett.. -han blir sur når jeg sier at han ikke vil.

Noen tanker?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil gifte deg men du kan vel slå i bordet med at det er bedre rent skattemessig og at dere arver hverandre hvis den ene skulle dø.

Skrevet

Må man være gift for å ha det godt sammen? Er et giftemål der den ene parten er presset til det noe særlig lykkelig? En så viktig avgjørelse må vel komme av et oppriktig ønske fra begge partene?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Det er vel ikke det å gifte seg som er så viktig for deg, men du lurer på hvorfor samboeren din IKKE vil`? Om det betyr at han ser på forholdet deres som midlertidig? Har jeg ikke rett?

Tror du må avfinne deg med at dere har forskjellig oppfatning av betydningen av å være gift. Et giftemål er jo uansett heller ingen garanti om at forholdet er "permanent". Kanskje han har skilte foreldre og derfor er ekstra skeptisk til giftemål (kjenner flere av den oppfatningen)?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil gifte deg men du kan vel slå i bordet med at det er bedre rent skattemessig og at dere arver hverandre hvis den ene skulle dø.

for all del ikke press han.

Har noen venner som gjorde det slutt fordi damen presset og mannen ikkje ville..og det va fordi han ikkje skjønte visten med å gifte seg og bruke masse penger når det å gifte seg idag ikkje betyr det samme lengre :(

mn lykke til :)

Skrevet

Ut fra det han har sagt til deg om at han ikke vil være i fokus en hel dag og holde tale osv. kan det faktisk være at han har sosial angst/fobi.. Det virker jo som dette er hovedproblemet for ham siden det var det han nevnte, så det _trenger_ ikke å være det at han egentlig ikke vil - kanskje han rett og slett er redd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...