Gå til innhold

MÅ man ha kake når noen i familien har bursdag...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

you should do whatever you want in your life. (+ kardemommebyloven, seff.)

Jeg er litt utradisjonell, men akkurat bursdag og kake henger litt sammen for meg/oss.

Løp og kjøp en iskake på bensinstasjon davel??

nød lærer nøgen kvinne...osv.

Skal man ha familie eller andre gjester på besøk ifbm. bursdag, så bør man vel ha en kake eller vafler eller noe slikt. Det kan jo være en helt enkel langpanne-sjokoladekake eller tilsvarende, ikke kunstferdig pyntet kake.

Gjest frostvær

Skal man ha familie eller andre gjester på besøk ifbm. bursdag, så bør man vel ha en kake eller vafler eller noe slikt. Det kan jo være en helt enkel langpanne-sjokoladekake eller tilsvarende, ikke kunstferdig pyntet kake.

Tenkte om man ikke skal ha gjester... (pga jobb).

Annonse

fei1365380229

Tenkte om man ikke skal ha gjester... (pga jobb).

Nei, da trenger du vel ikke noe kake. Vi har ofte bursdagen på andre dager enn dagen, det har jo litt med når det passer for besteforeldre. Da har vi kake.

Vi pleier å gi presangene på senga om morgenen på selve bursdagen med litt brus og godteri. Kanskje vi kjøper litt is, sjokoladepudding e.l. og feirer litt på selve dagen.

Gjest linniett

Nei, man MÅ ikke, men hvor gammel ble minsten da?

Jeg synes det er kos at barnet blir gjort stas på med noe som hører bursdager til, og da tenker jeg på KAKE, nam nam!

Men den kan kjøpes dersom man ikke baker.

Kake på bursdager er kos, men det er ikke nødvendig å stresse med det.

Gjest frostvær.

Nei, man MÅ ikke, men hvor gammel ble minsten da?

Jeg synes det er kos at barnet blir gjort stas på med noe som hører bursdager til, og da tenker jeg på KAKE, nam nam!

Men den kan kjøpes dersom man ikke baker.

Kake på bursdager er kos, men det er ikke nødvendig å stresse med det.

2 år. Jeg laget en kake som var ferdig rett før leggetid.. Så det ble kake! Men jeg har vært på jobb i dag, samt har vondt i hodet..

"Bursdagsfeiringens minste felles multiplum er kake med lys og gave. Dette utgjør at man er blitt feiret, ifølge Scott. Barn som av ulike årsaker ikke har hatt bursdagsfeiring hjemme med skolekamerater sier i undersøkelsen at de er blitt feiret, fordi de har spist kake med familien hjemme eller på skolen.

- Lærere bør være oppmerksom på at elever som av forskjelige grunner ikke får delta i ”vanlig” bursdagsfeiring kan trenge feiringen på skolen. Det gir dem en felles referanse."

http://www.forskning.no/Artikler/2004/oktober/1095765325.64

Gjest sussilei

Man MÅ ha kake når man skal feire bursdag - eller i alle fall noe som likner på kaka, og som man kan plassere lysene på....

Men dersom vi ikke har fest på selve dagen, pleier vi heller ikke å ha kake. Bursdagsbarnet får frokost på sengen + gaver, og får velge middag og dessert. Også spiser vi kaker i lange baner når vi har bursdagsfesten noen dager senere.

Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener her.

Mener du at dere ikke har kake i det heletatt?

Her feires både barneselskapet og voksenselskapet på helg selv om bursdagen er mitt i uka. Spiser kaker da.

Den dagen bursdagen er, går da som en vanlig dag.

Sier selvfølgelig gratulerer med dagen og gir en klem da:o))

Gjest linniett

2 år. Jeg laget en kake som var ferdig rett før leggetid.. Så det ble kake! Men jeg har vært på jobb i dag, samt har vondt i hodet..

Da ble det jo kake da!!

Men når minsten "bare" ble 2 så vet vedkommende lite om hvilken dag det er uansett.

Så lenge man får kost seg så er det ikke noe å stresse med.

Har du itillegg vært på jobb og sliter med hodepine blir det jo bare pes å styre på med ting man ikke har overskudd til.

Gratulerer med minstens bursdag!!

Gjest takk for det:) u/t

Da ble det jo kake da!!

Men når minsten "bare" ble 2 så vet vedkommende lite om hvilken dag det er uansett.

Så lenge man får kost seg så er det ikke noe å stresse med.

Har du itillegg vært på jobb og sliter med hodepine blir det jo bare pes å styre på med ting man ikke har overskudd til.

Gratulerer med minstens bursdag!!

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...