Carwing Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 ei av mitt livs beste stunder. Er det ei stund, eller eit liv eller hvordan skal det skrives? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 prøver meg, ville skrevet det slik: "ei av dei beste stundane i livet mitt." eller: det beste augneblinket(?) i livet mitt.. 'mitt livs' trur eg er litt unaturleeeg 0 Siter
favn Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Er ikke genitivsformen totaltforbudt i nynorsk? *på gyngende grunn* 0 Siter
monsina Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 "- ei av dei beste stundene i livet mitt" 0 Siter
Lisabeth Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 prøver meg, ville skrevet det slik: "ei av dei beste stundane i livet mitt." eller: det beste augneblinket(?) i livet mitt.. 'mitt livs' trur eg er litt unaturleeeg "ei av dei beste stundane i livet mitt." denne ville jeg valgt (nesten). Jeg ville skrevet "stundene" i stedetfor "stundane". Sånn da: "ei av dei beste stundene i livet mitt." Genitiv formen "livs" bør man unngå på nynorsk. Iallefall var det slik da jeg gikk på skolen.... 0 Siter
monsina Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 prøver meg, ville skrevet det slik: "ei av dei beste stundane i livet mitt." eller: det beste augneblinket(?) i livet mitt.. 'mitt livs' trur eg er litt unaturleeeg Det heter "stund_e_ne", flertall hunkjønnsord. *pirke* ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.