Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en jente på 3800g for 9 dager siden (2. gangs fødsel). Fødselen gikk veldig fort med en utdrivningsfase på 5 min. og et totalforløp på 4 timer. Ble sydd litt, men mye mindre en ved første fødsel da jeg måtte klippes.

Syns at jeg har kommet meg bra etterfødselen, stingene har jeg knapt kjent noe til. Men jeg føler fortsatt et slags press mot bekkenbunnen + litt hovenhet. Det er sånn at jeg kvier meg litt for å gå på tur etc. foreløpig. Vet at man ikke skal jogge de første 6 ukene, men gå turer skulle vel gå an uten å sette bekkenbunnen "i fare"?

Jeg gjør masse knipeøvelser, men syns fortsatt at det kjennes ubehagelig.

Er dette normalt og spesielt vanlig ved raske fødseler (kjente det ikke sånn 1. gang, men da var stingene plagsomme mye lengre)? Bør jeg holde meg mest mulig i ro til det føles bedre, eller er det OK å gå tur?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16356-bekkenbunnen-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Efter en förlossning så tar det en god stund innan bäckenbotten återhämtar sig och blir som vanligt igen. Det är därför som du känner denna tryck känsla nedåt. Att det är lite svullet 9 dagar efter förlossningen , är helt normalt. Det är bra att du tränar bäckenbotten med knipövningar. Om du fortsätter med detta dagligen, så återhämtar den sig snabbare. Du kan gott gå turer, utan att överanstränga dig nu. Efterhand kan du öka på dessa turer, för att senare övergå till lättare träning. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...