Gå til innhold

Ny sms, ny tvil og hva skjer egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest hvaskaljegtro

Først nå har jeg lest det forrige innlegget ditt, hvor du spør om du kan ha mistolket tekstmeldingen.

Det kan du faktisk ha gjort.

Jeg er ikke lenger så bombesikker på at det er utroskap med i bildet her.Det kan være riktig som du sier, at det rett og slett bare er jobb de snakker om.De kan ha hatt nære samtaler ang. vanskelighetene i jobbsammenheng. Men skjønner at slik det er skrevet,lett kan mistolkes.

Det at det nå kommer en ny melding, kan likeså gjerne bety, at mannen din har fortalt denne kolegaen, at du har blitt usikker og misforstått kontakten mellom dem. Derfor skriver hun at hun skjønner at det kan bli vanskelig og møtes. (som kolegaer)

Vel, slik kan det også tolkes.

Ja det kan jo være en tolkning. Men hvorfor skjule det i utgangspunktet. Hvorfor ikke da bare si at han hadde snakket med ei på jobb som han fant tonen med som venn og kollega. Han slettet jo en sms fra henne, ble rød i kinnene og sa det var fra noen andre. Det var da varsellampen begynte å lyse.

Han stiller seg fortsatt uforstående til dette. Han sier selv at han har aldri hatt noen intensjoner om forhold med henne.

Han sendte henne en sms i går med ordlyd:

Mulig det har oppstått en misforståelse her. Jeg er i et samboerskap og ønsker å satse på dette. Ønsker ikke å ha mer kontakt med deg. Håper du kan respektere dette.

Hvis alt bare var kollega greier, hvorfor skjule det i utg.pkt ? Det er den tvilen som gnager meg. Og siden hun snakker sånn om slik situasjonen er i begge meldingene, så blir jeg litt på vakt. Men selvfølgelig det kan være feil.

Men han har selv på en måte innrømmet at dette var dumt, at det ikke har skjedd noe at han aldri har vært interessert i noe forhold på si med henne, men at han syntes hun var hyggelig å snakke med. Og kunne se på det som ei venninne. Men han kan jo lyve meg trill rundt.

Uansett er dette utrolig ødeleggende for forholdet og tapper oss begge for krefter akkurat nå.

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lilleva

11

• serendipity

4

• favn

4

• Clue1365380406

3

Gjest hvaskaljegtro

Du skriver at han flyttet tilbake til deg, nå i oktober.

Da tenker jeg at det er rart at han skulle velge å flytte tilbake til deg akkurat NÅ, hvis han har et forhold til en annen dame.

Kan jo selvfølgelig være at han HAR HATT et slags forhold, mens dere hadde pause, men at han har problemer med å takke for seg på en grei måte uten å såre.

Kanskje han er redd for at hun vil lage bråk,hvis

han ikke er svært forsiktig med hvordan han behandler henne.

Mange muligheter altså.

Vi har bodd sammen siden august, da vi var på ferie sammen. Men den endelige beslutningen om at vi flyttet sammen igjen og satset på hverandre ble tatt når hans leiekontrakt gikk ut i september. Det har ikke vært noen andre inne i bildet den perioden vi bodde fra hverandre. Det er jeg helt sikker på, og det hadde vi en avtale om også.

Første gang han hilste på denne damen var 13. oktober. Grunnen til at jeg er sikker på at det ikke har vært noe kontakt forut, var at det startet med en mail hvor hun beklaget at hans avd. nok en gang ble utsatt for bytte av konsulent, det var i begynnelsen av oktober. Hun er sjef for disse konsulentene.

Gjest hvaskaljegtro

Du skriver at han flyttet tilbake til deg, nå i oktober.

Da tenker jeg at det er rart at han skulle velge å flytte tilbake til deg akkurat NÅ, hvis han har et forhold til en annen dame.

Kan jo selvfølgelig være at han HAR HATT et slags forhold, mens dere hadde pause, men at han har problemer med å takke for seg på en grei måte uten å såre.

Kanskje han er redd for at hun vil lage bråk,hvis

han ikke er svært forsiktig med hvordan han behandler henne.

Mange muligheter altså.

Vi har bodd sammen siden august, da vi var på ferie sammen. Men den endelige beslutningen om at vi flyttet sammen igjen og satset på hverandre ble tatt når hans leiekontrakt gikk ut i september. Det har ikke vært noen andre inne i bildet den perioden vi bodde fra hverandre. Det er jeg helt sikker på, og det hadde vi en avtale om også.

Første gang han hilste på denne damen var 13. oktober. Grunnen til at jeg er sikker på at det ikke har vært noe kontakt forut, var at det startet med en mail hvor hun beklaget at hans avd. nok en gang ble utsatt for bytte av konsulent, det var i begynnelsen av oktober. Hun er sjef for disse konsulentene.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei igjen!

Jeg forstår at du er frustrert, men ikke stress dette opp unødig. Det kan ødelegge for det faste forholdet ditt.

Det er helt vanlig at en tent interessent fortsetter å ringe og smigre seg innpå den hun vil ha, selv etter en melding fra ham om at det er slutt. Hun har enten ikke oppfattet alvoret i hans melding, eller hun tror ikke noe på det, annet enn at han er presset av deg.

Jeg vil fortsatt ikke råde deg til å oppsøke damen og be henne kutte ut. Jeg synes i alle fall at du først skal si fra til din mann og at du lar han ta ansvaret for å rydde opp. Han må nok gjenta meldingen, og si at hun må kutte ut. Men spørsmålet er om at han helt vil kutte ut selv? Det får du aldri svar på nå. Sånne svar kommer først når historien er over.

Alle lyver om utroskap, så du kan lete i det uendelige uten å få svar. Du må rett og slett ta mannen dinpå ordet og flytte fokus vekk fra denne kollegaen og heller mot hva som binder deg og mannen din sammen. Finn på noe som kan tenne deres glød.

Gjest hvaskaljegtro

Det kan jo hende at hun har sendt han en sms hvor hun har spurt hvordan det blir,om det er slik at de skal treffes.Men at han ikke har svart,han hadde jo sagt til henne på telefonen at han ikke kunne ha mer kontakt med henne.

Det kan jo være at det kun er hun som er interessert i han.

Synes det er en god ide om han kan sende henne en konkret sms,og la deg se hva hun svarer.Det er jo tross alt ikke du som har startet dette,og han må ta hensyn til at du er fortvilt over situasjonen.

Be han se for seg at det hadde vært omvendt,at det var du som fikk slike hemmelige sms.

Det at du kunne vært med på kampen,satt av tid til å bli med han hele denne dagen,hadde jo vært glimrende.

Håper dere snart får løst dette.

Han sendte en sms til henne i går. Fikk ikke noe svar i går kveld. Men jeg vil regne med at om hun nå tar ytterligere kontakt så gjør hun det på dagtid. Han skrev følgende:

Mulig det har oppstått en misforståelse her. Jeg er i et samboerskap og ønsker å satse på dette. Jeg ønsker ikke mer kontakt med deg. Håper du kan respektere dette.

Men han ville helst har ringt og ordnet opp sa han. Hørt hva dette var for noe, og ble litt sint på meg etterpå fordi han følte seg tvunget til denne sms. Hun kommer nå i alle fall ikke til å svare med meg til stede.

Ja det kan være hun som er pågående. Hun sitter tydeligvis og venter på svar.

jeg kan ikke være med for han har fått billetter som skal deles ut til kunder. han skulle først med kompiser, men de fikk ikke tak i biletter, så da har han fått gjennom jobb under forutsetning om å ta med kunder. Og det er jo ingen hensikt for meg å henge rundt utenfor Ullevål stadion heller.

jeg har ordnet slik at vår datter kan være hos mine foreldre i helgen eventuelt.

han har jo hatt et ønske om å gå på cup finale show m kompiser på lørdag. Men det fikser jeg ikke akkurat nå. Vet at jeg må stole på han om vi skal forsette sammen, men akkurat nå er det litt vanskelig. Skulle ønske vi kunne hatt den samtalen på kontoret før helgen. Det hjelper ofte med en litt mer objektiv rolig nøytral 3.person

Gjest hvaskaljegtro

Hva sier magefølelsen din?

Virker som på meg at du egentlig vet, men ikke vil innrømme det.

Magefølelsen min sier to forskjellige ting. Hadde jeg visst helt sikket hadde dette vært veldig enkelt. Han virker oppriktig og ærlig når han forteller, men samtidig vet jeg at han kan lyve ganske godt, så jeg er veldig veldig usikker. Magefølelsen sier vel egentlig at han her fant en samtalepartner han likte. Han kan være veldig sjarmerende og smilende, noe mange kan falle for. Det var jo det jeg falt for. Han jobber jo med salg. Hun kan ha misforstått han. Han liker henne men har aldri hatt til intensjon om noe mer enn vennskap. Men det at han har skjult det for meg, gjør at magefølelsen sier at her er det ugler i mosen. Eller han har skjult det fordi jeg kanskje ville reagere med mistenksomhet, og dermed ikke orker den konfrontasjonen. Det har jo gått veldig fort dette her.

Annonse

Gjest hvaskaljegtro

Jeg tenker som så...

Første gangen jeg hadde fått en sånn mld ville jeg tenkt at det må ha blitt sendt feil. Fortalt samboeren min om dette og ikke tenkt noe mer på det.

Hadde det fortsatt å komme inn sånne mld hadde jeg så hadde jeg sendt en sms tilbake/ringt å forklart at dette må det bli en slutt på.

Jeg har selv samboer, og ville forklart til h*n som sendte sms, at det bare var en mann i mitt liv og jeg vil ha meg frabedt sånne mld.

Hva er problemet med det?

Jeg elsker samboeren min over alt på jord. Kunne ALDRI vært utro..

Du har tydeligvis ikke lest de øvrige trådene angående dette. Den var ikke feilsendt i alle fall. For det var ei han hadde lagret nummeret til, som jobber i samme konsern..

Men han har nå bedt henne ikke ta mer kontakt. Riktig nok under press fra meg, fordi han ønsket å ringe henne og ta det uten meg til stede. På sin måte som han kalte det.

Det som får meg til å tro at han har noe å skjule er at han ikke virker overintressert i å få kuttet kontakten med denne kvinne og at han ikke tør å "ta henne litt hardere" i telefonen. Hadde jeg blitt uskyldig mistenkt for utroskap hadde jeg gått ganske langt for å bevis min uskyld.

Gjest meglerine

Magefølelsen min sier to forskjellige ting. Hadde jeg visst helt sikket hadde dette vært veldig enkelt. Han virker oppriktig og ærlig når han forteller, men samtidig vet jeg at han kan lyve ganske godt, så jeg er veldig veldig usikker. Magefølelsen sier vel egentlig at han her fant en samtalepartner han likte. Han kan være veldig sjarmerende og smilende, noe mange kan falle for. Det var jo det jeg falt for. Han jobber jo med salg. Hun kan ha misforstått han. Han liker henne men har aldri hatt til intensjon om noe mer enn vennskap. Men det at han har skjult det for meg, gjør at magefølelsen sier at her er det ugler i mosen. Eller han har skjult det fordi jeg kanskje ville reagere med mistenksomhet, og dermed ikke orker den konfrontasjonen. Det har jo gått veldig fort dette her.

Han er ikke megler vel.. ?

Gjest moralsiten

Det som får meg til å tro at han har noe å skjule er at han ikke virker overintressert i å få kuttet kontakten med denne kvinne og at han ikke tør å "ta henne litt hardere" i telefonen. Hadde jeg blitt uskyldig mistenkt for utroskap hadde jeg gått ganske langt for å bevis min uskyld.

-og hadde JEG blitt beskyldt for utroskap med en kollega, hadde jeg blitt ganske forbanna. .

Gjest guddrunn

-og hadde JEG blitt beskyldt for utroskap med en kollega, hadde jeg blitt ganske forbanna. .

Omstendighetene tatt i betraktning er det vel ikke så rart hun lurer? Og da burde det være det minste problem for ham å overbevise henne om sin uskyld vel? Han er ikke akkurat så medhjelepelig..

Selvfølgelig! MEN han må jo ha forståelse for at de SMS han mottar kan tolkes ulikt. Og om han vil bevise sin uskyld så er det da vel bare i himlens navn å gjøre det. JA, selvfølgelig skal man stole på den andre og ha tillitt og alt det der. Men det er svært vanskelig om man hele tiden "ser" noe annet. Om det blir for slitsom for gubben med en sånn kjæreste for han heller dra, om det er for mye forlang å kunne "bevise" at han snakker sant.

Gjest moralsiten

Selvfølgelig! MEN han må jo ha forståelse for at de SMS han mottar kan tolkes ulikt. Og om han vil bevise sin uskyld så er det da vel bare i himlens navn å gjøre det. JA, selvfølgelig skal man stole på den andre og ha tillitt og alt det der. Men det er svært vanskelig om man hele tiden "ser" noe annet. Om det blir for slitsom for gubben med en sånn kjæreste for han heller dra, om det er for mye forlang å kunne "bevise" at han snakker sant.

Den dagen en sjalu partner forlanger at jeg skal "ta" en kollega hardt i telefonen for å bevise at vi ikke har et forhold, er det i hvert fall over og ut for min del.

Annonse

Gjest horalisten

Den dagen en sjalu partner forlanger at jeg skal "ta" en kollega hardt i telefonen for å bevise at vi ikke har et forhold, er det i hvert fall over og ut for min del.

Han kunne vel fint ha greid å overbevist henne før det hvia han ville. Dessuten.. alt tyder jo på at denne mannen ikke har rent mel i posen, og da vil han jo sikkert ha litt samme innstilling som deg...

Ut fra hvordan mitt eget forhold er, er jeg helt enig med "moralsiten"... Men, selv om utroskap er helt utelukket i mitt forhold, vet jeg jo at det er en vanlig sak i "resten av verden"...

Hvordan vet du at han lyver ganske godt? Da må han jo gjort det ganske mye??

Gjest hvaskaljegtro

Hvordan vet du at han lyver ganske godt? Da må han jo gjort det ganske mye??

Jeg har hørt han slå plater i forbindelse med jobb og kunder f.eks. for å få fikset eller ordnet opp. Han er og av typen som alltid legger på litt når han skal fortelle en historie. Han merker det ikke selv tror jeg. Om det ikke akkurat er lyving, så er det en slags omskrivning av virkeligheten. En annen måte å fremstille ting på litt avhengig av hva det gjelder.

Deg om det.... Jeg ville strukket meg ganske langt for å bevise at min kjæreste tok feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...