Gå til innhold

Familie i krise! Jeg behøver budsjettkalkulator!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ennå en gang har vi gått rett på en smell. Det er 8 dager til neste lønning, men vi er allerede i minus.

Vil påstå at vi ikke har noe vanvittig forbruk av penger, men det er tydeligvis de små tingene som drar oss under, igjen og igjen.

Er det noen som har en god budsjett kalkulator?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, har ingen kalkulator...

Uff, må være ille... Håper det ordner seg.

Skrevet

Sorry, har ingen kalkulator...

Uff, må være ille... Håper det ordner seg.

Bleurgh!

Jeg er så lei, og tror jeg får hjerteinfarkt snart. Vi går aldri i balanse!

*urk*

Skrevet

Men er det nødvendig med en budsjettkalkulator da? Sett opp alle faste utgifter pr.måned husk å ta med strøm, vegavgifter, forsikringer, NRK lisens osv. som ikke kommer hver måned. Så setter du opp nettoinntekten pr. måned. Inntekter minus utgifter gir deg det dere kan bruke hver måned, del dette på 4 og dere vet hvor mye som kan brukes ukentlig.

Opprett en egen konto hvor pengene til utgiftene settes av hver måned. Banken kan sørge for automatisk trekk på lønningsdagen. Der vil det da stå penger til de utgiftene som ikke kommer hver måned også.

Verre er det faktisk ikke:-)

Skrevet

Men er det nødvendig med en budsjettkalkulator da? Sett opp alle faste utgifter pr.måned husk å ta med strøm, vegavgifter, forsikringer, NRK lisens osv. som ikke kommer hver måned. Så setter du opp nettoinntekten pr. måned. Inntekter minus utgifter gir deg det dere kan bruke hver måned, del dette på 4 og dere vet hvor mye som kan brukes ukentlig.

Opprett en egen konto hvor pengene til utgiftene settes av hver måned. Banken kan sørge for automatisk trekk på lønningsdagen. Der vil det da stå penger til de utgiftene som ikke kommer hver måned også.

Verre er det faktisk ikke:-)

Det var for å gjøre det enklere og for å finne ut hvor man kan knipe inn.

Fant forøvrig det jeg trengte i Nordlands Banken + at det går an å laste ned en god mal til Excel.

Det blir nok bra til slutt. Håper jeg.

Sånn det ser ut nå, har vi i underkant av 2000,- igjen til klær, lege og evt andre goder vi måtte ha behov for i løpet av måneden.

Ikke fett, akkurat.

Skrevet

Det var for å gjøre det enklere og for å finne ut hvor man kan knipe inn.

Fant forøvrig det jeg trengte i Nordlands Banken + at det går an å laste ned en god mal til Excel.

Det blir nok bra til slutt. Håper jeg.

Sånn det ser ut nå, har vi i underkant av 2000,- igjen til klær, lege og evt andre goder vi måtte ha behov for i løpet av måneden.

Ikke fett, akkurat.

hvor fant du denne malen for excel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...