Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer...hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Gjest MåHaDem

Dette er helt sykt, jeg innser det, men vet ikke hvordan jeg skal håndtere det.

Jeg har vært gift i 10 år nå, og har hatt et godt og trygt ekteskap. Mannen min "var" min beste venn, men nå har jeg tilta helt og ødelagt alt. For tiden har jeg et forhold til 3 andre menn, og jeg klarer ikke stoppe! Plutselig har jeg blitt helt hekta på å "bevise" for meg selv at jeg får hvem jeg vil. Det ser ut til å stemme også, og jeg nyter det fan meg (sorry uttrykket) til fulle! Men jeg kjenner også at jeg vil kveles. Det snører seg rundt meg, men hva skal jeg gjøre nå?

Jeg tenker på barna våre, mannen min, huset vårt, livet vårt... JEg har ødelagt mange liv om dettte kommer frem. Jeg vil slutte, føler jeg mangler integritet fullstendig! Likevel så kjører jeg på. Fra den ene til den andre.

Tror dere jeg trenger proffesjonell hjelp? Hvor, i såfall..

Er tungt bare å sette seg ned å skrive dette, for da går det opp for meg hva jeg holder på med.

Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163659-jeg-klarer-ikke-merhva-feiler-det-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det synes tydelig at det du savner er bekreftelse på din tiltrekningskraft og din verdi. Kanskje dere flyttet sammen tidlig, og du føler du har mye ugjort? Om du virkelig ønsker å bevare ekteskapet burde du etter min mening søke profesjonell hjelp for å få noen å snakke med om dette (antar det ikke er noen idé å snakke med mannen din i denne omgang).

Gjest MåHaDem

Det synes tydelig at det du savner er bekreftelse på din tiltrekningskraft og din verdi. Kanskje dere flyttet sammen tidlig, og du føler du har mye ugjort? Om du virkelig ønsker å bevare ekteskapet burde du etter min mening søke profesjonell hjelp for å få noen å snakke med om dette (antar det ikke er noen idé å snakke med mannen din i denne omgang).

Jeg kan ikke fortelle dette til min mann. Jeg vil ødelegge han for alltid. Skulle ønske at jeg kunne det,men nei..

skorpionfisken

Du skylder mannen din å være ærlig mot deg selv. Kanskje dette er din ubevisste måte å rømme unna på? Kanskje du ikke vil ha et "trygt og godt" ekteskap, sånn helt innerst inne?

Kanskje kjeder du deg i ekteskapet og ønsker mer "fare", mer romantikk og vill sex?

Jeg tror du gjør lurt i å være ærlig mot deg selv og lytte til den indre stemmen din som sier at du egentlig ikke vil være gift med denne mannen. Flytt ut og søk separasjon før det kommer ut at du har tre menn ved siden av ham. For det kommer ut, før eller siden, det kan ikke holdes hemmelig i lengden.

Elsker han deg så knuser du følelsene hans uansett hva du gjør nå. Er han normalt satt sammen så vil han aldri tilgi deg om han finner ut at du har deg med tre menn ved siden av ham. Oppdager han disse mennene etter at dere er separert så får du håpe at han tror at du trøster deg med dem etter separasjonen var et faktum. Er du ekstra heldig så er din mann også lei tryggheten, har funnet seg noe på si og er sjeleglad for at du er den som bryter ut.

Uansett, noe er galt i ekteskapet ditt. Du må selv se på om du vil prøve å redde det, men det virker ikke sånn, slik som du har deg for tida.

Vi er alle enige om at utroskap er makkverk og en kreftbyll i et hvert forhold.

Slik er det bare. Og vi er alle enige om det i teorien. Men i praksis vil mange av oss falle i fellen om vi føler vi blir begjært av andre.

Jeg var selv hardt rammet av utroskap, men gjennom utrolig tungt arbeid, blod og tårer i vel ett år klarte jeg og samboeren å komme over det. Det vil si, det handlet jo om at jeg skulle klare det.

I mitt tilfelle handlet det ikke om fysisk utroskap, men absolutt alt annet (SMS-sex, tlf-sex-føleser).

Det var tungt å oppdage. Men fordi det ikke hadde vært noe fysisk involvert, maktet jeg å karre meg over dette.

Det du har gjort og gjør vil din mann aldri i verden klare å svelge. Forhold til tre menn samtidig har jeg aldri hørt om før. Du må jo ta et oppgjør med deg selv, hva som er viktig i livet. For dette vil komme for en dag om du fortsetter, uansett hva du gjør for å skjule noe slikt. På et eller annet tidspunkt. Da blir du forlatt, din barn kastes ut i uvisse og du blir fordømt nord og ned av dine omgivelser.

Er det verdt det? Selvsagt ikke. Stopp nå og håp det ikke kommer ut, er mitt sterkeste råd. Du har bevist for deg selv at du har tiltrekningskraft hos andre menn.

Eller: Bryt med din mann, det spørs vel om du fortjener han.

Gjest MåHaDem

Vi er alle enige om at utroskap er makkverk og en kreftbyll i et hvert forhold.

Slik er det bare. Og vi er alle enige om det i teorien. Men i praksis vil mange av oss falle i fellen om vi føler vi blir begjært av andre.

Jeg var selv hardt rammet av utroskap, men gjennom utrolig tungt arbeid, blod og tårer i vel ett år klarte jeg og samboeren å komme over det. Det vil si, det handlet jo om at jeg skulle klare det.

I mitt tilfelle handlet det ikke om fysisk utroskap, men absolutt alt annet (SMS-sex, tlf-sex-føleser).

Det var tungt å oppdage. Men fordi det ikke hadde vært noe fysisk involvert, maktet jeg å karre meg over dette.

Det du har gjort og gjør vil din mann aldri i verden klare å svelge. Forhold til tre menn samtidig har jeg aldri hørt om før. Du må jo ta et oppgjør med deg selv, hva som er viktig i livet. For dette vil komme for en dag om du fortsetter, uansett hva du gjør for å skjule noe slikt. På et eller annet tidspunkt. Da blir du forlatt, din barn kastes ut i uvisse og du blir fordømt nord og ned av dine omgivelser.

Er det verdt det? Selvsagt ikke. Stopp nå og håp det ikke kommer ut, er mitt sterkeste råd. Du har bevist for deg selv at du har tiltrekningskraft hos andre menn.

Eller: Bryt med din mann, det spørs vel om du fortjener han.

Jeg fortjener han ikke, det har du rett i. Jeg har klart å rote alt det fine vi hadde til. Kan ikke forklart hva som skjedde med meg egentlig. Det er som jeg er styrt av noe jeg overhodet ikke har kontroll over! Og til opplysning: det blir 4 med min mann. 4 stykker.. Sinnsykt, jeg ser jo det

Annonse

Gjest MåHaDem

Du skylder mannen din å være ærlig mot deg selv. Kanskje dette er din ubevisste måte å rømme unna på? Kanskje du ikke vil ha et "trygt og godt" ekteskap, sånn helt innerst inne?

Kanskje kjeder du deg i ekteskapet og ønsker mer "fare", mer romantikk og vill sex?

Jeg tror du gjør lurt i å være ærlig mot deg selv og lytte til den indre stemmen din som sier at du egentlig ikke vil være gift med denne mannen. Flytt ut og søk separasjon før det kommer ut at du har tre menn ved siden av ham. For det kommer ut, før eller siden, det kan ikke holdes hemmelig i lengden.

Elsker han deg så knuser du følelsene hans uansett hva du gjør nå. Er han normalt satt sammen så vil han aldri tilgi deg om han finner ut at du har deg med tre menn ved siden av ham. Oppdager han disse mennene etter at dere er separert så får du håpe at han tror at du trøster deg med dem etter separasjonen var et faktum. Er du ekstra heldig så er din mann også lei tryggheten, har funnet seg noe på si og er sjeleglad for at du er den som bryter ut.

Uansett, noe er galt i ekteskapet ditt. Du må selv se på om du vil prøve å redde det, men det virker ikke sånn, slik som du har deg for tida.

Jeg vet ikke hva jeg vil, det har du rett i. Eller rettere sagt, jeg vet ikke mer hva jeg har samvittighet til.

Synes det er en forferdelig tanke at jeg skal holde mannen min for narr resten av livet. Vet ikke om jeg klarer å leve med han, selv om jeg slutter med dette.

Vi har et rolig og stille liv. Han er den rolige, mens jeg alltid egentlig har vært litt spinn vill. Du har rett i at jeg begynnte å kjede meg for lenge siden, men det er jo ingen unnskyldning. Kanskje en forklaring..

Hva skal du gjøre? Det er så enkelt og så vanskelig at enten må du skille deg fra mannen din og fortsette å ha sex med andre menn. Eller så må du kutte ut de 3 andre mennene.

Du må ta et valg hvor du vurderer situasjonen din opp mot hverandre, enten leve et liv med mann og barn eller å skille deg. Hva vil du sette mest pris på??

Du er tydeligvis inne i en krise hvor det er viktig for deg å vite at du fortsatt kan bli begjært av menn og fortsatt ha draget. Dette må du få kontroll over.

Men hvordan i all verden klarer du å holde dette skjult for mannen din? Det krever jo endel planlegging og ikke minst lyving for å treffe disse mennene? Regner med at du har sex med alle og muligheten er vel stor for at du har sex med dem med rimelig kort tid i mellom? Vet de andre mennene om hverandre? Dette er også menn som kanskje kjenner mannen din?

Mannen din har ingen mistanker?

Dette må du antagelig bli nervøs av og angst for noe skal gå galt. Det vil jo gå galt til slutt, det er bare ett tidsspørsmål.

Mitt råd er at du kutter ut tvert, legg det bak deg og ikke fortell noe som helst. Dette er ikke vanlig utroskap men trippel utroskap og det er enda verre å svelge enn ett lite sidesprang. Mannen din vil aldri kunne leve med noe sånt.

Er du sexavhengig? Det er en sykdom.

Ingen som gjør sånt kan komme å si at de elsker partneren sin. Da vet de ikke hva det vil si å elske, for hvis man elsker en person vil man alt godt for personen, og prøver å unngå å såre personen, noe du her gjør, og er klar over det, men fortsetter alikevel.

Stakkars mannen din...

Det eneste rette må vel være å la mannen din slippe å leve med en som bedrar ham på det groveste?

Slikt blir ALLTID oppdaget en eller annen gang,og tenk hvis barna dine etterhvert får høre at mora deres er "ei flyfille"?

Du sier at du ikke klarer å kontrollere dette?Det tror jeg ikke på,det er bare en dårlig unnskyldning!!!Å leve et slikt dobbeltliv krever planlegging,og mange løgner,og det vil jeg absolutt kalle kontroll!

Annonse

Gjest MåHaDem

Jeg er sikker på at du er den mannlige provokatøren som elsker å late som du er jente og skriver dumme og ekle innlegg her inne. Dette var i såfall et av de dumme.

Beklager, men er nok ikke den provokatøren du sikter til. Jeg er / var ei skikkelig jente som har rota det forferdelig til. Skjønner at det virker usannsynlig at noen kan være sånn, men det går desverre an.

Etter å ha lest flere svar her skjønner jeg at jeg bør søke hjelp.

Egentlig handler ikke dette så jævli mye om sex. Det handler mer om å få bekreftelser på at jeg er noe. Nå har jeg fått de, men var så idiotisk at jeg ikke tenkte hvilke konsekvenser det kom til å gi meg.

Jeg er redd for å bli "ferska", jeg er redd for å bli alene, jeg er redd for sykdommer, redd for å ødelegge andre ekteskap (to av disse er i forhold) og jeg er veldig redd for meg selv nå. JA, jeg vet jeg fortjener all dritt som kan vederfares et menneske. Håper likevel jeg kan komme ut av dette som et helt menneske igjen.

Sånn som det er nå tør jeg f.eks ikke være alene lengre. Da kommer tankene, og da ender det med at jeg blir redd og bare vil bort fra denne verden. Ble redd i dag da jeg faktisk satt å ønska å dø, så slapp jeg den oppvasken jeg nå må i gang med.

Og til dere som kaller meg flyfille, ludder, lettvint og whatever. Takk. Det varmer virkelig når man gjør et sped forsøk på å få i gang en prosess!!

Beklager, men er nok ikke den provokatøren du sikter til. Jeg er / var ei skikkelig jente som har rota det forferdelig til. Skjønner at det virker usannsynlig at noen kan være sånn, men det går desverre an.

Etter å ha lest flere svar her skjønner jeg at jeg bør søke hjelp.

Egentlig handler ikke dette så jævli mye om sex. Det handler mer om å få bekreftelser på at jeg er noe. Nå har jeg fått de, men var så idiotisk at jeg ikke tenkte hvilke konsekvenser det kom til å gi meg.

Jeg er redd for å bli "ferska", jeg er redd for å bli alene, jeg er redd for sykdommer, redd for å ødelegge andre ekteskap (to av disse er i forhold) og jeg er veldig redd for meg selv nå. JA, jeg vet jeg fortjener all dritt som kan vederfares et menneske. Håper likevel jeg kan komme ut av dette som et helt menneske igjen.

Sånn som det er nå tør jeg f.eks ikke være alene lengre. Da kommer tankene, og da ender det med at jeg blir redd og bare vil bort fra denne verden. Ble redd i dag da jeg faktisk satt å ønska å dø, så slapp jeg den oppvasken jeg nå må i gang med.

Og til dere som kaller meg flyfille, ludder, lettvint og whatever. Takk. Det varmer virkelig når man gjør et sped forsøk på å få i gang en prosess!!

Da synes jeg du skal skjerpe deg øyeblikkelig, ta en tur til legen og ta alle prøver og deretter holde deg på matta. Og hvis du føler trang til å snakke om det så oppsøk en psykolog og ikke fortell det til noen andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...