Gå til innhold

Fortsatt sex-problem

Anbefalte innlegg

Hvor staar det hen? I ekteskapskontrakten?

Det står sikkert inne på lovdata et eller annet sted. Det er vel kanskje den loven de bruker for å finne ut om et ekteskap er proforma eller ikke.

En sann historie.

En bekjent av meg, stor, tjukk og rullestolbruker er gift med en utlending. Politiet mente ekteskapet måtte være proforma fordi de var sikre på at han ikke tente på henne så de var sikre på at de ikke hadde sex.

Fortsetter under...

Favn svarte bra, det virker som det er blitt en dårlig sirkel. Og at hun kanskje tenker at det nødvendigvis må ende i sex når det blir nærhet, og dermed orker hun ikke å engasjere seg - pga den dårlige sirkelen og ikke takler presset.

Har du snakket med henne? Spurt hvorfor hun vil ha så sjelden sex? For det høres ikke noe særlig ut, og ikke noe som er holdbart i lengden.

Det andre som ble nevnt med sanseopplevelser kan være bra.

Og at det kan være vel så bra å kjøre på litt overraskende og hot, istedenfor å ta alt veeeldig slow. Rask og bra - kun kåthet her og nå, uten et langt ventespill-

Mht alder og sexlyst, så har hun og du mye å se fram til. ;)

Mot tretti og utover blir det bare bedre og bedre...

Men hun må jo ville og ønske å gjøre noe med dette, da, for å få det igang igjen.

Snakk med henne.

Gjest Ugga Bugga

Det står sikkert inne på lovdata et eller annet sted. Det er vel kanskje den loven de bruker for å finne ut om et ekteskap er proforma eller ikke.

En sann historie.

En bekjent av meg, stor, tjukk og rullestolbruker er gift med en utlending. Politiet mente ekteskapet måtte være proforma fordi de var sikre på at han ikke tente på henne så de var sikre på at de ikke hadde sex.

Jo, men det er i spesielle tilfeller som hvis man mistenker at et ekteskap er proforma paa grunn av oppholdstillatelse i Norge osv.

Men om et par som har vaert gift en stund mister lysta og slutter aa ha sex, blir ikke ekteskapet opploest av den grunn. I saa fall er det nok mange ekteskap som skulle vaert opploest. Det staar ikke nedskrevet noe sted at man skal ha sex mandag, onsdag og fredag.

Jo, men det er i spesielle tilfeller som hvis man mistenker at et ekteskap er proforma paa grunn av oppholdstillatelse i Norge osv.

Men om et par som har vaert gift en stund mister lysta og slutter aa ha sex, blir ikke ekteskapet opploest av den grunn. I saa fall er det nok mange ekteskap som skulle vaert opploest. Det staar ikke nedskrevet noe sted at man skal ha sex mandag, onsdag og fredag.

Men det at man bruker samleie som definisjon på hvorvidt ekteskapet er fullbyrdet, forteller at sex er en grunnleggende del av samlivet.

Slik sett kan man tolke sexnekt som sabotasje av ekteskapsløftet.

Likevel synes ikke jeg det er det formelle som er poenget her. Poenget er at når man går inn i et samboerforhold/ekteskap, er det rimelig å forvente at partneren er interessert i å ha sex.

Før så var det skillsmissegrunn. Men jeg har vært skilt i mange år også og ikke ble jeg skilt av den grunn heller :o)

Annonse

Gjest utennickdennegang

Tipset om lange forspill har jeg mine tvil om. Det er klart, det er kjempefint med mye klining og tukling, men skal man ha seg, skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal bruke tid på å.. ja, unnskyld, altså... få den på plass. Nei, korte og halvkorte forspill, takk :)

Det var kanskje litt flåsete, men ikke bare. Det er ikke sikkert at jenta di orker alt styyyyret og alvoret og 'nå skal vi jammen meg ha s*e*x du, og du verden og du verden'.

Hva med et stående ved kjøkkenbenken, bakfra når hun (nesten ikke) venter det, i dusjen, himmelsk oralsex så lenge man orker osv.osv.? Noen ganger ihvertfall. Litt god, gammeldags uforfalsket brunst.

Mitt andre tips går på å stimuleres gjennom sanser og tanker generelt. Kultur, kafeer, mennesker, diskusjonerm, bøker, mat, natur, reiser, musikk, film... det dere liker og som gir gode opplevelser og gjør dere glade. Smitter over på sexlivet, helt sikkert.

En annen ting er at daft seksualliv i en alder av hhv 23 og 27 ikke lover godt for framtiden... Det blir kanskje ikke så veldig til framtid for å si det sånn?

Ellers kan du notere deg at mange kvinners seksuallyst tar seg betydelig opp ved 30-årsalderen. Men det hjelper vel ikke nå.

Min erfaring er at slike kjappe knull som du nevner funker best når man er nyforelsket, i hvertfall for min (kvinnens) del.

Etter at forholdet har vart en stund trenger jeg mer for å bli klar og slike "kjappiser" fungerer kun unntaksvis. I hvertfall er det umulig å komme "helt i mål".

Min erfaring er at slike kjappe knull som du nevner funker best når man er nyforelsket, i hvertfall for min (kvinnens) del.

Etter at forholdet har vart en stund trenger jeg mer for å bli klar og slike "kjappiser" fungerer kun unntaksvis. I hvertfall er det umulig å komme "helt i mål".

Ok.

Men ikke her, altså.

Heldiggris! :ø)

(og mannen min er sikkert misunnelig på mannen din)

Neida, mannen din er stolt og griseglad for at han har hele deg helt for seg selv. Han trenger ikke tenke på hvordan 'de andre' har det og gjør det.

Menneh... hvis du / han mener det er et lite problem at dere ikke har så veldig spontant sex, går det jo an å pirre hverandre opp på forhånd (epost fra jobb, tlf...).

Mitt aller, aller beste råd har jeg imidlertid spart til slutt, til deg:

Det er bare å gi seg hen til kåtheten - ingen bånd, ingen sperrer, ikke bry seg om klesvask og støvdotter, tragiske regninger, grå dager - bare være kåt og glad for dere to. Få lyst når han kommer inn døra, møt ham med dype kyss og tett kropp. Noe sånt?

Gjest utenickdennegang

Neida, mannen din er stolt og griseglad for at han har hele deg helt for seg selv. Han trenger ikke tenke på hvordan 'de andre' har det og gjør det.

Menneh... hvis du / han mener det er et lite problem at dere ikke har så veldig spontant sex, går det jo an å pirre hverandre opp på forhånd (epost fra jobb, tlf...).

Mitt aller, aller beste råd har jeg imidlertid spart til slutt, til deg:

Det er bare å gi seg hen til kåtheten - ingen bånd, ingen sperrer, ikke bry seg om klesvask og støvdotter, tragiske regninger, grå dager - bare være kåt og glad for dere to. Få lyst når han kommer inn døra, møt ham med dype kyss og tett kropp. Noe sånt?

Takk for tips! Tror nok jeg burde nyttiggjøre meg tipsene :ø)

*vurderer å sende en grisemail* (hm, det drev vi da stadig med da vi var nyforelsket..)

Takk for tips! Tror nok jeg burde nyttiggjøre meg tipsene :ø)

*vurderer å sende en grisemail* (hm, det drev vi da stadig med da vi var nyforelsket..)

Det var nå ikke rare tipsene, men i det store og det hele handler god seksualitet om å slippe skansene, tror jeg.

Det er da avtalefestet etter loven. Har man ikke sex så kan man få erklært ekteskapet ugyldig.

Nå kom jeg på noe. Det er på tide å revidere vielsesritualet!

Hva med dette:

Prest/byfogd: Vil du ha Dorthe Blodstrupmoen som hos deg står? Vil du love å ta henne bakfra og forfra og ovenfra og nedenfra og elske med henne så ofte du kan?

Annonse

Nå kom jeg på noe. Det er på tide å revidere vielsesritualet!

Hva med dette:

Prest/byfogd: Vil du ha Dorthe Blodstrupmoen som hos deg står? Vil du love å ta henne bakfra og forfra og ovenfra og nedenfra og elske med henne så ofte du kan?

Haha, LOL!! Burde vært lagt inn i ritualet for leeenge siden!

Nå vet jeg hva jeg skal skrive i mine spesielle ekteskapsløfter til min kjære, hehe;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...