Gå til innhold

Toll på pakker fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Driver å skal bestille noen julegaver fra utlandet. Så har jeg hørt om at det tollavgifter kommer i tillegg. Noen som har mer erfaring med dette enn meg som kan forklare litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det, men har en erfaring. Jeg bestilte to cder for min far over internett fra utlandet sidne jeg studerer i utlandet, jeg betalte for cdene, men han måtte også betale toll på de når han hentet de, tollen samme pris på cdene, så altså betalte jeg 200 kr som var prisen, og han 200 kr for tollen.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det, men har en erfaring. Jeg bestilte to cder for min far over internett fra utlandet sidne jeg studerer i utlandet, jeg betalte for cdene, men han måtte også betale toll på de når han hentet de, tollen samme pris på cdene, så altså betalte jeg 200 kr som var prisen, og han 200 kr for tollen.

wæææ... så det betyr at jeg muligens må betale endel hvis jeg bestiller noe dyrt da. Hva er vitsen da...

Skrevet

Over 200,- må du betale toll-avgift på hele beløpet (aner ikke satsen men det er ikke så mye) + gebyr hvis du ikke gjør det selv. Men posten gjør det jo forholdsvis automatisk nå.. Blir fort 150,- ekstra da.

Over 1000,- må tollvesenet åpne pakken og legge til moms 24% på alle varene, pluss en ekstra avgift på 3-4 % alt etter hva slags stoff det er.

Bestiller selv masse klær fra USA for langt over 1000 kr og da må jeg ned å fortelle de hva det er og hva slags stoff det er =)

Synes det ikke blir så dyrt alikevel jeg da.

Skrevet

Du betaler moms av alt over 200 NOK ... inkl frakt

Fortollingsgebyret for pakker mellom 200-1000 NOK er 70,- uansett om du fortoller sjøl eller ikke ...

Gjest Tollunnasluntrer
Skrevet

Hei.