Gå til innhold

Toll på pakker fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Driver å skal bestille noen julegaver fra utlandet. Så har jeg hørt om at det tollavgifter kommer i tillegg. Noen som har mer erfaring med dette enn meg som kan forklare litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det, men har en erfaring. Jeg bestilte to cder for min far over internett fra utlandet sidne jeg studerer i utlandet, jeg betalte for cdene, men han måtte også betale toll på de når han hentet de, tollen samme pris på cdene, så altså betalte jeg 200 kr som var prisen, og han 200 kr for tollen.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det, men har en erfaring. Jeg bestilte to cder for min far over internett fra utlandet sidne jeg studerer i utlandet, jeg betalte for cdene, men han måtte også betale toll på de når han hentet de, tollen samme pris på cdene, så altså betalte jeg 200 kr som var prisen, og han 200 kr for tollen.

wæææ... så det betyr at jeg muligens må betale endel hvis jeg bestiller noe dyrt da. Hva er vitsen da...

Skrevet

Over 200,- må du betale toll-avgift på hele beløpet (aner ikke satsen men det er ikke så mye) + gebyr hvis du ikke gjør det selv. Men posten gjør det jo forholdsvis automatisk nå.. Blir fort 150,- ekstra da.

Over 1000,- må tollvesenet åpne pakken og legge til moms 24% på alle varene, pluss en ekstra avgift på 3-4 % alt etter hva slags stoff det er.

Bestiller selv masse klær fra USA for langt over 1000 kr og da må jeg ned å fortelle de hva det er og hva slags stoff det er =)

Synes det ikke blir så dyrt alikevel jeg da.

Skrevet

Du betaler moms av alt over 200 NOK ... inkl frakt

Fortollingsgebyret for pakker mellom 200-1000 NOK er 70,- uansett om du fortoller sjøl eller ikke ...

Gjest Tollunnasluntrer
Skrevet

Hei.

Som de andre har skrevet blir det toll på pakker som koster 200kr eller mer. Tollen får man pålagt om tollvesenet "oppdager" pakken din. Altså hender det at man slipper unna. Det lureste vil vel være å fordele kjøpene sine til flere pakker(til under 200kr) så lenge du ikke må betale shipping gebyr. Noen steder vil du jo også tjene opp bonuspoeng på denne måten pga det blir registrert flere kjøp.

De gangene jeg har kjøpt fra England har det ikke vært tollbelagt..sikkert noe regelverk rundt det. Men når jeg har bestillt fra firma fra Australia eller Kina(det har sete ett av stedene..husker ikke helt...strawberrynet heter det ihvertfall), så har jeg betalt 180 i tillegg. Siden nettsiden jeg kjøpte fra markedsførte "free shipping" kontaktet jeg de ang. den ekstra avgiften. Og da satte de igjen beløpet over på min konto. Så kan lønne seg likevel ja...Billig på nettet er det ihvertfall! Lykke til med shopping, og ikke ta altfor mye av...hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...