Gå til innhold

Sterilisering, eller slutte å ha sex?

Anbefalte innlegg

Gjest LuzyNuzy

Jeg og min mann er helt skråsikre på at vi ikke vil ha flere barn, og har derfor snakket om at en av oss skal sterilisere seg. Spørsmålet er bare HVEM. Han synes det høres kjipt ut å ha sex hvis han ikke kan "sprute" når det går for han. (Og det kan han vel ikke hvis han steriliserer seg?)

Jeg er veldig overvektig, og vet ikke om det lar seg gjøre å sterilisere meg. (Foretrekker ikke legene at man er normal slank for å kunne gå gjennon en operasjon?)

P pillerlegger jeg på meg av. Hormonspiral har vi prøvd, den datt ut etter 2 dager. Kondomer er jo temmelig turn off. P sprøyte har jeg også prøvd, men fikk masse blødninger av det.

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163904-sterilisering-eller-slutte-%C3%A5-ha-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Selvfølgelig kan han fortsatt "sprute" etter at han har sterilisert seg! Sæd består jo mest av sædveske - og det er jo baresædcellene som blir stoppet gjennom sterilisering.

Så satsen hans vil se ut som vanlig, men ikke inneholde noen sædceller.

Gjest anonym nå!

Du kan berolige mannen din med at han kan sprute akkurat så langt han vil også etter at han har blitt sterilisert.

Mannen min steriliserte seg for 7 år siden og han har overhodet ikke hatt noen problemer. Han merker ingen forskjell.

Det er en mye enklere og billigere prosess å gjøre på en mann enn på en jente.

MAnnen slutter ikke sprute selv om han steriliserer seg. Det vil stadig komme sædveske ut, prostata produserer fremdeles dette. Men det er derimot ikke sædceller i det som kommer ut, da sædlederene er kuttet.

En av mine kompiser har sterilisert seg, og ifølge min venninne spruter han masse fremdeles:)

Så du kan berølige din mann.

Forøvrig er det en mye enklere prosedyre å sterilisere en mann, enn en kvinne. Så leger "anbefaler" av og til at det er mannen som bør sterilisere seg..Det går faktisk an å reversere operasjonen på menn.

Hvis mannen din steriliserer seg, kommer det fortsatt væske når det går for ham. Det er bare ikke noen sædceller i den.

Sterilisering av menn er en ukomplisert og rimelig operasjon. Sterilisering av kvinner koster 6-7000 tror jeg.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=195786

Annonse

MAnnen slutter ikke sprute selv om han steriliserer seg. Det vil stadig komme sædveske ut, prostata produserer fremdeles dette. Men det er derimot ikke sædceller i det som kommer ut, da sædlederene er kuttet.

En av mine kompiser har sterilisert seg, og ifølge min venninne spruter han masse fremdeles:)

Så du kan berølige din mann.

Forøvrig er det en mye enklere prosedyre å sterilisere en mann, enn en kvinne. Så leger "anbefaler" av og til at det er mannen som bør sterilisere seg..Det går faktisk an å reversere operasjonen på menn.

"Det går faktisk an å reversere operasjonen på menn."

Er det alltid slik at det er en enkelt ting å "reversere", eller er det mer usikkert? Har lurt på akkurat det der en stund :-)

".........................."

Er det alltid slik at det er en enkelt ting å "reversere", eller er det mer usikkert? Har lurt på akkurat det der en stund :-)

Fra lommelegen:

"Det er slik at testiklene dine produserer sædceller også etter en steriliserings-operasjon.

Det går an å hente ut sædceller fra testiklene ved en operasjon, men denne metoden er så vidt jeg vet ennå ikke tillatt i Norge. Slike operasjoner gjøres blant annet i Danmark og Sverige.

Hvis man angrer på steriliserings-operasjonen i etterkant er det imidlertid mulig å sy sammen igjen de to sædlederne som ble kuttet under steriliseringen (såkalt refertilisering). Denne operasjonen skjer i lokalbedøvelse, og man regner med at om lag 80%; får sædceller i sædvæsken igjen. Kvaliteten på sædcellene vil imidlertid variere noe, og er blant annet avhengig av alder og hvor lenge det er siden steriliseringen. Det er holdepunkter for at det er vanskeligere å få normal funksjon igjen jo lengre tid det har gått siden det første inngrepet. Å sy sammen sædlederne er et mye mer omfattende inngrep enn sterilisering, både teknisk og tidsmessig. Inngrepet kan utføres på offentlige sykehus eller poliklinikk, men ofte er det lange ventetider på slike inngrep. Det kan også gjøres privat, men da må dere betale alt selv (jeg tror prisen ligger mellom 10.000 og 20.000 kroner).

Du spør også om det går an å fryse ned sædceller for å bruke de senere, og svaret på dette er ja (men de kan - som sagt - ikke hentes ut direkte fra testiklene her i Norge). Nedfrysing av sæd er særlig aktuelt hvis det er fare for sterilitet (for eksempel i forbindelse med kreftbehandling), slik at disse pasientene kan få lagret sædceller til senere bruk. "

Fra lommelegen:

"Det er slik at testiklene dine produserer sædceller også etter en steriliserings-operasjon.

Det går an å hente ut sædceller fra testiklene ved en operasjon, men denne metoden er så vidt jeg vet ennå ikke tillatt i Norge. Slike operasjoner gjøres blant annet i Danmark og Sverige.

Hvis man angrer på steriliserings-operasjonen i etterkant er det imidlertid mulig å sy sammen igjen de to sædlederne som ble kuttet under steriliseringen (såkalt refertilisering). Denne operasjonen skjer i lokalbedøvelse, og man regner med at om lag 80%; får sædceller i sædvæsken igjen. Kvaliteten på sædcellene vil imidlertid variere noe, og er blant annet avhengig av alder og hvor lenge det er siden steriliseringen. Det er holdepunkter for at det er vanskeligere å få normal funksjon igjen jo lengre tid det har gått siden det første inngrepet. Å sy sammen sædlederne er et mye mer omfattende inngrep enn sterilisering, både teknisk og tidsmessig. Inngrepet kan utføres på offentlige sykehus eller poliklinikk, men ofte er det lange ventetider på slike inngrep. Det kan også gjøres privat, men da må dere betale alt selv (jeg tror prisen ligger mellom 10.000 og 20.000 kroner).

Du spør også om det går an å fryse ned sædceller for å bruke de senere, og svaret på dette er ja (men de kan - som sagt - ikke hentes ut direkte fra testiklene her i Norge). Nedfrysing av sæd er særlig aktuelt hvis det er fare for sterilitet (for eksempel i forbindelse med kreftbehandling), slik at disse pasientene kan få lagret sædceller til senere bruk. "

Takker og bukker :-)

*finne fram saksa*

"........................."

Gjest Bamsemomsen

Steriliser deg, det er raskt og enkelt. Du får et mye bedre sexliv etterpå, sterkere og mere inntenst. Spruter og oppfører seg ennå bedre enn med sedrør. Har vært sterilisert i mange år, sexlivet ble mye bedre og sterkere etter at det var gjort. Har tre barn. Var 30 da det ble kuttet. *S*

Steriliser deg, det er raskt og enkelt. Du får et mye bedre sexliv etterpå, sterkere og mere inntenst. Spruter og oppfører seg ennå bedre enn med sedrør. Har vært sterilisert i mange år, sexlivet ble mye bedre og sterkere etter at det var gjort. Har tre barn. Var 30 da det ble kuttet. *S*

Nå er vel trådstarteren kvinne, iom. at hun snakker om "meg og min mann". For henne å sterilisere seg er ikke raskt og enkelt.

"..........................."

Annonse

• 2 uker senere...

er vel ikke bombesikkert at det alltid går å reversere, men faren til kjæresten min hadde vært sterilisert i mange år og reverserte-måneden etter var kjæresten gravid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...