Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skriver her, for jeg vet at det er her pco-ekspertene holder til. Jeg "bodde" her for mange år siden, men skiftet etterhvert beite til adopsjonsforumet.

Problemet mitt er som følger:

Brukte Metformin ifm siste ivf-forsøket og hadde kjempeeffekt. Jeg vurderer å sette i gang med dette igjen, siden jeg har mye metformin til overs. Bør jeg gå jevnlig til kontroller ved bruk av disse tablettene.

Ellers lurer jeg på å starte med p-pillen, men er livredd for blodpropp (røyker, dumme meg) og vektoppgang (lubben allerede, så huff...) Finnes det noen p-piller hvor disse farene er små og samtidig har effekt på pco?

Selv om jeg ikke vil bli gravid, så vil jeg gjerne få tilbake syklusene mine og bremse "dun-veksten". I tillegg sliter jeg virkelig med å gå ned i vekt, dette var lettere med metformin.

Trenger råd fra dere andre pco-ere.

Jeg ønsker dere alle sammen all mulig hell og lykke på veien mot et barn!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164043-pco-og-p-piller-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Pietra,

lurer meg til å svare deg her selv om jeg ikke hører til her lengre, jeg heller ;o)

Jeg har pcos, og bruker Diane. Det har hjulpet meg ned i vekt (har selvfølgelig gått inn for det på annet vis også), det har redusert hårveksten og kvisene. Og fått syklusen mint på rett kjør.

Og så hindrer det uønsket graviditet ;o)

Jeg hadde et stopp i sommer, fordi jeg hadde noen mellomblødninger, men begynte igjen etter en mnd pga at jeg begynte å legge på meg igjen og fikk hår på lårene...

Så selv om Diane har et par bivirkninger, så er fordelene mange nok til at jeg velger å gå på dem.

beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...