Gjest plutselig fortvilet... Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeghadde i kveld en opprydning i en del gamle disketter. Jeg ante ikke at jeg ikke hadde kvittet meg med en diskett jeg fikk av min eks-kjæreste for noen år tilbake. På den disketten har han lagret en del web-kort han har laget til meg... I kveld leste jeg dem. Og jeg gråt. Han er en mann jeg skulle ønske det aldri tok slutt med, men det gjorde det dessverre....Han er i dag gift, så det er helt utelukket uansett... Selv er jeg i et forhold med en jeg har vært utrolig fornøyd med inntil de siste månedene. Da har han vist meg sider jeg ikke liker og/eller tolererer. Så var det slik, da at jeg leste disse kortene fra min eks...med musikk til og det hele. Det ble for mye for meg. Det han skrev til meg den gangen , er alt jeg savner fra min nåværende kjæreste. Jeg kjente bare, mens jeg leste, at jeg lengter etter så mye hos min nåværende, som han ikke gir meg. Jeg vurderer nå å kutte ham ut av livet mitt - pga at jeg plutselig har fått "satt ord" på hva det er jeg savner...Jo, nemlig den kjærligheten min eks ga meg. Blir det helt feil å ta en beslutning om å gjøre slutt på et forhold på grunnlag av minner fra en annen? Jeg vurderer det sterkt nå. Min eks betyddde mye for meg, og jeg trodde jeg nå hadde funnet hans overmann...men innser at jeg fortsatt ser at det skal litt til for å overgå denne eksen min. Jeg er slem, ikke sant? det beste er vel å innse at jeg ikke er helt fornøyd og dermed kutte ham ut av livet mitt...Jeg vet ikke faktisk... Kanskje viktig å gi ting litt tid? Hm..Håper noen har en kommentar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du sier du har vært fornøyd inntil de siste månedene. Du opplever nå at forholdet ikke er som det skal, du sier han har sider du ikke liker og/eller tolererer. Altså er dette noe som har modnet hos deg en tid. Jeg tror at de kortene du så på i dag bare har vært med på å åpne øynene dine litt mer, innse at det forholdet du nå er i, ikke er det rette. At det kanskje blir feil å lete etter din eks' overmann er en annen sak. En å elske, en å være glad i, en som elsker deg tilbake, OG er snill mot deg, og som ikke har sider du ikke kan tolerere. Alle har vi negative sider, men når det er over en viss grense, og man ikke liker/tolererer det man ser, så må man ta konsekvensen av dette. Men der ute er det en annen for deg. Jeg ser ikke behovet for å kalle det noens overmann, men en som er "den rette" for deg. Som er seg selv, og som er en DU kan ha det godt med, og fortrinnsvis bygge en felles framtid med. Så jeg tror ikke beslutningen om å gjøre det slutt blir på bakgrunn av minner, de minnene har bare vært en liten døråpner, prosessen var allerede igang... Ønsker deg all mulig lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1064325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Tror du skal gi det litt tid, jeg. Du er jo litt påvirket av minner akkurat nå i kveld, og det kan gjøre beslutningen din forhastet. Hvor lenge har du vært sammen med din nåværende, da? Er det alvorlige ting som har kommet fram i det siste, som du ikke tolererer, eller er det egentlig bare småting? Det må du ta med i vurderingen. Dersom disse tingene er noe du ikke kan leve med, må du ta beslutningen på bakgrunn av det. Ikke fordi du sammenligner ham med din eks. Det kan jo hende din nåværende har andre måter å vise sin kjærlighet på enn din eks hadde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1064327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plutselig fortvilet Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Tror du skal gi det litt tid, jeg. Du er jo litt påvirket av minner akkurat nå i kveld, og det kan gjøre beslutningen din forhastet. Hvor lenge har du vært sammen med din nåværende, da? Er det alvorlige ting som har kommet fram i det siste, som du ikke tolererer, eller er det egentlig bare småting? Det må du ta med i vurderingen. Dersom disse tingene er noe du ikke kan leve med, må du ta beslutningen på bakgrunn av det. Ikke fordi du sammenligner ham med din eks. Det kan jo hende din nåværende har andre måter å vise sin kjærlighet på enn din eks hadde. Takk for ditt svar. Jeg har vært sammen med min nåværende i ca ett år. Jeg er utrolig gla i ham, men det er sider hos ham som er så lite bra at jeg ikke lenger vet... Han er til tider svært egoistisk og har problemer med å se at han gjør feil og be om tilgivelse. I tillegg er vel det største at han er altfor mye i skjørtene på sin mor (gutten er over 30, men har et unaturlig forhold til sin mor. Svært avhengig!) samt at han "truer" med å gjøre slutt de gangene vi krangler. Jeg ser på det som kjempe-umodent å true forholdet bare fordi vi er uneige om noe eller har en konflikt. Dette har jeg sett meg lei på... Jeg har sagt i fra til ham om dette, men det når ikke inn. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje er det rett å gi det tid, men kanskje kan det vært godt for meg å gå videre også. Har tenkt på dette i noen måneder nå, men ikke klart gjøre slutt fordi jeg er så gla i ham og fordi jeg, helt ærlig, er redd for å bli alene igjen i en alder av 30 år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1064332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Takk for ditt svar. Jeg har vært sammen med min nåværende i ca ett år. Jeg er utrolig gla i ham, men det er sider hos ham som er så lite bra at jeg ikke lenger vet... Han er til tider svært egoistisk og har problemer med å se at han gjør feil og be om tilgivelse. I tillegg er vel det største at han er altfor mye i skjørtene på sin mor (gutten er over 30, men har et unaturlig forhold til sin mor. Svært avhengig!) samt at han "truer" med å gjøre slutt de gangene vi krangler. Jeg ser på det som kjempe-umodent å true forholdet bare fordi vi er uneige om noe eller har en konflikt. Dette har jeg sett meg lei på... Jeg har sagt i fra til ham om dette, men det når ikke inn. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje er det rett å gi det tid, men kanskje kan det vært godt for meg å gå videre også. Har tenkt på dette i noen måneder nå, men ikke klart gjøre slutt fordi jeg er så gla i ham og fordi jeg, helt ærlig, er redd for å bli alene igjen i en alder av 30 år... Vel, det med alder kan du ihvertfall slutte å tenke på! Du kan faktisk velge og vrake i godbiter i mange år enda! Ta avgjørelsen basert på de andre tingene, du. Har han lite erfaring med forhold, forresten, ettersom han virker litt umoden? I såfall kan det bedre seg, men han må såklart skjønne det selv. Det med moren er vel ikke så mye å gjøre med, annet enn å flytte et godt stykke vekk. At han har vanskelig for å innse at han har gjort feil, og be om tilgivelse, er nok basert på mannlig misforstått stolthet. Alt dette bør du prate med ham om. Vet du har gjort det før, men skjønner han alvoret? På den annen side, hvis du ikke vil gi ham mer tid, eller han ikke tar dine følelser rundt dette på alvor, er det heller ingen grunn til å kaste bort mer tid på ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1064344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Vi har alle vemodige drømmer om ekser fra den gangen vi var lykkelige. Men likevel ble vi ulykkelige etter en tid. Tror du bare skal fortsette der du er og ikke la det ødelegge ditt nåværende forhold. De andre tingene du misliker med din nåværende partner er en annen sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1064354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg får også sånne flashbacks i ny og ne. Det trenger ikke å være at jeg finner noe som har med dem å gjøre, men situasjoner som plutselig får meg til å minnes dem. Tror alle har det sånn. Alle bør ha det sånn. De personene man har vært sammen med har tross alt, i hvert fall i en gitt periode, betydd mye for oss. Men jeg forstår din frustrasjon. Trist når man ikke får eksen ut av hodet, og fortsatt føler at det burde vært dere. Spesielt når det aldri kan bli dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1064363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke gjør noe overilt Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det er lett å idealisere ekskjærester når du kun konfronteres med det positive i forholdet. Men ikke glem at det var en grunn til at det ble slutt. Romantikk og pene ord er faktisk ikke nok å bygge forhold på. Snakker av erfaring, var nesten i ferd med å forkaste mannen min før vi ble gift, av lignende grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164054-fant-gamle-kort-fra-min-eksmitt-n%C3%A5v%C3%A6rende-forhold-d%C3%B8mt/#findComment-1065005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.