Gå til innhold

Oppussing av kjøkken

Anbefalte innlegg

Gjest oppusseren

Vi skal pusse opp, ser på kjøkkene på IKEA. Da vi har lite kjøkken tenkte vi på hvit kjøkkeninnredning. Håper bare den ikke gulner med årene. Når vi var og så på IKEA var det også en god del hakk og styggheter på utstillingen, men dette har kanskje å gjøre med at den blir veldig slitt i utstillingen`?

Hva betyr garantien deres? Det står at de gir en begrenset garanti, men ingen ting om hvilken begrensning de mener.

Er det lurt å fylle opp med skap, synes vi har for lite skapplass i dag, eller blir rommet fort veldig trangt?

Får litt vondt i meg for å ta ned et solid gammelt HTH kjøkken med skapdører i tre, for å sette opp et i rent laminat. Men de lyse innredningen på IKEA er jo ikke av tre. Og de fremstår som billig og bra. Med masse skap kom innredningen på 22000, men det blir jo litt mer med nye hvitevarer, samt pusse opp vegger og tak.

Brukte dere mye på rørlegger og elektriker i tillegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164111-oppussing-av-kj%C3%B8kken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikea,ikke så verst da

Aner ikke om ikea har bra kjøkken eller ei, men hvis du har for lite skapplass, er det lurt å kjøpe kjøkken som går helt opp til taket, også bruke de øverste skapene til ting du ikke bruker så ofte, men alikevel trenger.

Fikk opp ikea kjøkken for en uke siden. Den er absolutt billigst og ifølge kjøkkenmontøren som monterer for flere firmaer ligger prisforskjellen i dårlig servise. Selv hadde han kjøkken fra ikea hjemme siden han mente at det var bra kvalitet. Jeg har brukt mye penger på elektriker, montering og forarbeid med å rive ned det gamle kjøkkenet og å sparkle og male vegger og tak. Rørleggeren brukte jeg ikke mye penger på siden vask og oppvaskemaskin kom på samme plass som vasken før. Hele det elektriske anlegget måtte skiftes ut og i tillegg skiftet han ut hele strømtavla. Jeg sitter igjen med haug av regninger, men er storfornøyd med mitt nye kjøkken. For ikke å snakke om hvor lykkelig jeg er å være ferdig med å pusse opp hele leiligheten og ikke trenge å gjøre noenting på maaaaaaange, maaaaaaaaaange år.

Annonse

Har ei veninne som pusset opp kjøkkent.kjøkkenet er lite. De fjernet veggen og døra ut mot stuen,bare en åpning i stedefor dør. laget en flott barløsning i stedenfor. resten av rommet er skap og store skuffer. alle skap går opp til taket. de har lys farge. jeg synes det hørtes helt merkelig ut med så mye innrednig på det lille kjøkkenet. men det ble kjempe flott, ble skikkelig misunnelig. de er kjempefornøyde med så mye skap plass.

Gjest oppusseren

Jeg har Ikea kjøkken.....Kjempe fornøyd

Kan jeg spørre hvilket? Er mest interessert i om det er heltre i dørene eller laminat, og om du lett får riper. Hvilken benkeplate har du valgt, heltre eller laminat? Lurer på om heltre er vanskelig å holde rent. Og om det må oljes inn ofte.

Gjest oppusseren

Har du et heltre kjøkken, ville jeg heller levert inn dørene til sliping og (spray-)maling, og satt på noen nye knotter. Eller gjort dette selv hvis dere kan.

Er jo absolutt en mulighet, men vi ønskjer jo egentlig mer skap da. Også har vi jo tenkt å pusse opp vegger og tak så da må hele innredningen ned. Har også tenkt å selge det gamle kjøkkenenet eller gi det bort så det går ikke rett på fyllinga. Er litt miljøbevist.

Gjest oppusseren

Har ei veninne som pusset opp kjøkkent.kjøkkenet er lite. De fjernet veggen og døra ut mot stuen,bare en åpning i stedefor dør. laget en flott barløsning i stedenfor. resten av rommet er skap og store skuffer. alle skap går opp til taket. de har lys farge. jeg synes det hørtes helt merkelig ut med så mye innrednig på det lille kjøkkenet. men det ble kjempe flott, ble skikkelig misunnelig. de er kjempefornøyde med så mye skap plass.

Det hørtes lurt ut.

mil1365380270

Dere får aldri nok skap, så bare fyll opp :-)

Har de billigste hvite laminatskapene fra IKEA, og de er helt greie. Men neste gang er det heltre her i gården.

Merker allerede etter 3-4 år at dørene ikke kommer til å motstå vaskinen veldig mye lenger. Det begynner å synes på toppen, særlig på skapet under vasken.

Har heltre benkeplate, og det kan absolutt anbefales. Der det blir vannsøl oljes det 2-3 ganger i året, og det er superenkelt :-)

Gjest oppusseren

Dere får aldri nok skap, så bare fyll opp :-)

Har de billigste hvite laminatskapene fra IKEA, og de er helt greie. Men neste gang er det heltre her i gården.

Merker allerede etter 3-4 år at dørene ikke kommer til å motstå vaskinen veldig mye lenger. Det begynner å synes på toppen, særlig på skapet under vasken.

Har heltre benkeplate, og det kan absolutt anbefales. Der det blir vannsøl oljes det 2-3 ganger i året, og det er superenkelt :-)

Ups det hørtes ikke bra ut. Vi tenkte ikke på den aller billigste. Men den nest billigste? Den som har vertiakele linjer og ser litt sånn gammeldags og koslig ut...

http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=16&productId=23511&langId=-14&parentCats=10110*10652

Har hørt en annen også som har sagt at hun mener kjøkkenen lakkes for dårlig. Der det blir masse vannsøl.

Annonse

mil1365380270

Ups det hørtes ikke bra ut. Vi tenkte ikke på den aller billigste. Men den nest billigste? Den som har vertiakele linjer og ser litt sånn gammeldags og koslig ut...

http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=16&productId=23511&langId=-14&parentCats=10110*10652

Har hørt en annen også som har sagt at hun mener kjøkkenen lakkes for dårlig. Der det blir masse vannsøl.

Vi har det billigste, det med glatte dører og hvit, matt folie. På toppen og under dørene er det en pålimt plastlist. Det er i kantene av denne (altså folien) det begynner å bli slitt. Så det er nok ikke pent i 20 år, men til gjengjeld var det grisebillig i forhold til heltre ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...