sigga Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Jeg håper på svar fra fagperson om dette. Hadde et spørsmål inne på Åpent for noen dager siden og fikk bare vage svar, derfor spør jeg her også: Jeg jobber 80% (fast stilling). For tiden er jeg 40% sykemeldt fra jobben der. Jeg går reduserte dager. I tillegg til denne faste jobben er jeg tilkallingsvakt ved et Eldretun. Denne helga ringte de og ønsket meg på vakt. Jeg sa jeg ikke kunne, men tenkte jeg ville spørre her også. KAN jeg ta på meg ekstarvakter(noe jeg til vanlig ville gjort) utebom min vanlige arbeidstid selv om jeg er 40% sykemeldt? Eller er det sånn at en ikke kan tjene noe ekstra når en er sykemeldt?Spiller åsrsaken til sykemeldingen inn her, eller er den irrelevant? 0 Siter
Gjest litt klokere nå? Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Du kan ikke jobbe ekstra i det arbeidsforholdet du er sykemeldt fra, den faste stillingen din. Dersom du gjør det trekkes du i sykepenger. Dersom du ikke er sykemeldt fra ekstrajobben, kan du ta vakter der. Du skal ev. ha sykemelding for hvert arbeidsforhold du har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.