Gå til innhold

Prøve eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest veitikkejeg

Jeg møtte en jente for et par måneder siden og falt for henne nesten med en gang. Vi var på dealern en stund, og jeg har fortalt henne hva jeg føler for henne. Men hun er mer usikker og trenger mer tid til å finne ut hva hun føler. Jeg syns vi har kjent hverandre lenge nok, men hun skjønner ikke hvordan jeg kan ha blitt forelska i henne på så kort tid.

Jeg skjønner ikke hvordan hun kan bruke så lang tid på å bestemme seg. Når vi er sammen, er hun veldig kosete og ligger alltid i fanget mitt og sånn. Men siden hun sier hun er usikker på hva hun føler så tør jeg ikke å prøve meg på henne. Hun sier jeg skal få et svar snart, men jeg orker snart ikke vente lenger. Er det dumt å prøve seg på henne? Vi har aldri kyssa før så jeg aner ikke om hun kommer til å avvise meg eller hva...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164233-pr%C3%B8ve-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil det si å være "på dealern"?

Hm. "Deal" kan bety avtale. Det samme kan "date". Men da i betydningen stevnemøte.

Betyr det at dere gikk ut sammen en periode?

på dealern betyr at man er mellom den fasen å bli kjent og bli sammen. I denne perioden er man ikke kjærester men det er heller ikke greit at man holder på med andre samtidig.

Annonse

Gjest lykke til

Jeg har erfaring med at hvis man er på dealern for lenge, at det går flere måneder uten at man kommer frem til hva man vil, så er det liten sjanse for at man faktisk blir sammen. Du kan jo håpe på at hun blir forelset i deg og vil bli sammen med deg, men da må du samtidig huske på at det er stor sjanse for at dette ikke skjer. Kanskje er det ikke det lureste å gå med forhåpninger alt for lenge, man kan brenne seg! Det kan bli en enorm skuffelse dersom man bygger seg opp forventninger og får sterke følelser for en person som ikke føler det samme. Det kan også skje at hun imellomtiden forelsker seg i en annen, man er jo tross alt ikke bunden til noen i denne fasen. Det er et litt farlig stadiet det der, når den ene er vil satse og den andre er usikker. Trekk deg tilbake er mitt råd. Unngå gjerne å ta kontakt med henne en stund så hun får tenke seg om.

Gjest veitikkejeg

Noen trenger lengre tid enn andre. Og de samme folkene syns ofte det er rart at andre kan få følelser så fort.

Kanskje hun er redd for at det er forelskelsen du er forelsket i, ikke henne...

Kanskje hun egentlig vet at det ikke kommer til å bli noe av, men ikke tør si det. Jeg tror hun er veldig redd for å såre meg.

Men hvis det nå er slik at hun er usikker på hva hun føler, (hun har sagt til andre at hun tror det kan bli noe i mellom oss), så hvorfor må hun tenke så utrolig lenge? Vi er 17 år. Det er jo ikke snakk om brylupp her heller! Men hun er redd for at det ikke skal funke, så hun vil vite at ALT er perfekt før det eventuelt blir noe. Hvis man skal tenkte sånn hele tiden, kan man jo risikere å plutselig sitte der helt alene når man er 40 år fordi man ikke er HELT sikker. Man må jo prøve og feile her i livet ellers er det jo ikke noe spennende...mener nå jeg i hvert fall.

Gjest tjohooo

Kanskje hun egentlig vet at det ikke kommer til å bli noe av, men ikke tør si det. Jeg tror hun er veldig redd for å såre meg.

Men hvis det nå er slik at hun er usikker på hva hun føler, (hun har sagt til andre at hun tror det kan bli noe i mellom oss), så hvorfor må hun tenke så utrolig lenge? Vi er 17 år. Det er jo ikke snakk om brylupp her heller! Men hun er redd for at det ikke skal funke, så hun vil vite at ALT er perfekt før det eventuelt blir noe. Hvis man skal tenkte sånn hele tiden, kan man jo risikere å plutselig sitte der helt alene når man er 40 år fordi man ikke er HELT sikker. Man må jo prøve og feile her i livet ellers er det jo ikke noe spennende...mener nå jeg i hvert fall.

Hun er litt for redd - du litt for ivrig og forelsker deg lett...

Dersom du roer ned litt, og gir henne litt "spillerom", kan det være at ting forandrer seg.

Jenter i den alderen forelsker seg i lettere i "uoppnåelige" gutter enn i de som er ho0destups forelsket og gjør det helt klart for dem at han vil ha henne.

Dette husker jeg fra da jeg og mine venninner var rundt 17 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...