Gå til innhold

fortsatt vonde tanker, har noen råd?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skrev et innelgg her for en stund siden ang vonde tanker rundt det at en annen kvinne har født min kjærestes ALLER første barn. Jeg sliter fremdeles med disse tankene.

Må sies med en gang at jeg har INGEN problemer med hans datter og har blitt kjempe glad i henne.

MEN, jeg får så vondt ved tanken på at han har fått et barn, en aller første, med en annen kvinne, selv om forholdet deres ikke var bra. At jeg blir kvinne nr 2 han får et barn med.

Kan noen please hjelpe meg?Jeg elsker denne mannen og har godtatt at han har en datter fra før av. bare sliter med at jeg ikke kan gi han sitt aller første barn. at vi ikke kan få den opplevelsen sammen.

tunge tanker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164280-fortsatt-vonde-tanker-har-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Klarer ikke helt sette meg inn i din situasjon,du sier for lite til at det er lett å forstå. Vet ikke hvor gammel du er heller.... Selv er jeg også sammen med en som har barn fra før, tre stykker, men har aldri vært sjalu av den grunn. Det er sjelden en møter noen som ikke har vært "borti" noen fra før- da må en starte forholdet i veeeeldig alder. Jeg vil råde deg til å tenke at nå er det du som er hans jente og det er deg han bryr seg om og vil leve med! Det er du som nå gir han troen på livet og om du i tillegg gir noe til barnet hans, ja da er du bare toppen. Vær tolmodig og ikke lag dette til et stort problem, da kan du miste han. Husk han er DIN nå!!! Lykke til.

Dette blir veldig fremmed å forholde seg til, så det er ikke sikkert jeg er den rette til å svare.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er problemet? Men på den annen side er jo ikke slike tanker som du beskriver rasjonelle, men personlige og knyttet til følelser.

Er det en annen kvinnes svangerskap og fødsel du ikke kan forsone deg med? Jeg vet jo ikke, men hvis du selv har slitt med å bli gravid, kan det være noe der?

Har du ikke en fortid selv, en fortid du verken kan eller vil viske ut av historien? Såfremt man ikke møtes som tenåringer, vil den andre og en selv alltid ha en fortid som er sånn eller slik.

Din kjære har garantert mange gode grunner for å være sammen med deg og for å planlegge barn med deg (slik jeg forsto?). For ham vil _deres_ svangerskap og fødsel være en helt unik opplevelse, det skal du ikke bekymre deg om.

Tenk nå positivt og gled deg over deg og dine, ikke virr deg inn i dette som ikke har betydning i det hele tatt.

Jeg er faktisk nesten helt helt sikker på at du glemmer det når dere får et barn sammen, for kan det være at han og hun har delt noe dere forløpig ikke har delt?

De har på en måte opplevd noe stort sammen som ikke dere har ennå?

Du er ikke alene om å føle slik, det er jeg helt sikker på. Jeg tror at de færreste stemødre har et helt OK forhold til det at mannen deres har barn fra før. Dette gjelder særlig før man får barn selv, tror jeg. Men det er litt tabu dette, vanskelig å innrømme. Pr. def. så skal man synes at det er helt greit, siden man jo har valgt den mannen man har...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...