Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei fikk en gutt for 2 års tid siden og ønsker nå nr 2.

Problemet er egentlig tiden rundt fødselen ,da jeg blødde mye og svimte av like etter jordmoren og legene var gått. Blodtapet mitt ble stipulert til ca 2 liter og etterpå har jeg begynt og tenke på om dette kan hende igjen ?

Svangerskapet ellers gikk som en drøm men tiden med fødselen ble ett mareritt ,og orker ikke tanken på att dette kan hende igjen.

Fikk fornemmelse for og svime av i ukene etterpå uten att dette hendte.

Så spørsmålet er egentlig om dette kan hende igjen, eller om dette har ingenting å si med neste svangerskap,har tenkt på om keisersnitt er løsningen ?

Er dette en god nok grunn til og forlange keisersnitt?

Forøvrig var konklusjonen til legene att jeg blødde fra livmorhalsen.

Håper at du kan hjelpe da jeg ikke vil sette i gang før jeg føler meg sikker og trygg (er 30 år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164378-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg har full forståelse for at du syntes det var skummelt å miste så mye blod. Den følelsen du muligens hadde da, kan fort minne om tap av kontroll, skulle besvime, miste bevisstheten; ikke helt ulikt slik mange opplever angstanfall. Det er normalt blør kraftig hvis man får en rift i livmorhalsen, men at man får en slik rift under fødselen, er relativt uvanlig. Det er viktig at du snakker med jordmor og lege under neste svangerskap om opplevelsen fra forrige gang slik at du kan få tid til å bearbeide opplevelsen.En henvisning til sykehuset for en gjennomgang av fødselen og planlegging av neste fødsel er også noe som bør se nødvendigheten av. Jeg har inntrykk av at landets fødeavdelinger er flinke til å ivareta kvinner med traumatiske opplevelser fra tidligere fødsler, spes. med tanke på å forebygge lignende hendelser. Jeg er overbevist om at en evt. større blødning etter neste fødsel vil bli behandlet umiddelbart og at man aldri lar det gå så langt som at du blør 2 liter, slikt kan forebygges.

Jeg ønsker deg lykke til og håper at du går til det skritt og våge en ny graviditet med påfølgende fødsel. Hvis du opplever dette som en umulighet er det på sin plass å vurdere keisersnitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...