Gjest simbo Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Jeg er 37 år og har et barn på 3 år. Vi ønsker nå et barn til og har forsøkt i nesten et år. Var gravid i forrige måned men mistet etter bare noen dager med positivt resultet. Lurer fælt på om noe er galt med enten meg eller samboeren eller om det bare ikke har truffet enda. Jeg har ikke underlivsplager som kan relateres til dette hverken endo, tette eggledere, pco eller annet (ikke som jeg vet ihvertfall) Var til undersøkelse for 1/2 år siden og alt så bra ut. (ved ultralyd) Jeg lurer på om problemet f.eks kan være hormonellt. Jeg har normal syklus på 29 dager og har fått påvist eggløsning flere ganger, både ved blodprøve og clearplan. (ligger ca. på dag 14 i syklus) Har noen dager med sporblødninger (fra dag 29) før mensen starter for fullt. Kan det ha noe å bety? De varer på det meste 6 dager før mensen starter. Har målt tempen og i siste syklus lå tempen på et jevnt høyt nivå fra eggløsning til mens. steg fra 36,10 før eggløsn. til 36,55 etter eggløsning. Hva er naturlig å undersøke ved en utredning i vår situasjon? Kan sædkvaliteten ha blitt dårligere? mannen min er 44 år. Har det noe for seg å spise 300 mg E-vitamin som mange anbefaler? (for meg) Andre vitaminer/tilskudd som er lurt å ta for meg og mannen?? Dette ble litt mye men har du tid er jeg kjempeglad. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16451-til-moen-utredning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Hvis du har eggløsning og 29 dager imellom tyder det på normale forhold. Hvis temperaturen er høy i mer enn 9 dager er det også tegn på normale hormoner. Man vil sannsynligvis ikke starte utredning av deg før det er gått et år. Det er nok større sannsynlighet for at din alder spiller en rolle enn din manns. Fra 35 år reduserer kvinnens fruktbarhet fordi hennes egg begynner å bli eldre. De dannes ikke på nytt som mannens sædceller. Mange kvinner bruker lengre tid på å bli gravide ved økende alder, til det løsner et godt egg! E-vitaminer har ikke vist seg å ha effekt for menneskets fruktbarhet, muligens for dyrenes. Tilskudd av folat (400 mikrogram daglig) kan være på sin plass, hvis men kvinne forsøker å bli gravid. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16451-til-moen-utredning/#findComment-76426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smokey Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Hei Simbo! Hvis dere har lyst på et barn til hadde jeg ville begynt med utredning hadde jeg vært deg. P.g.a av alderen og ikke minst p.g.a. at ting tar tid ville jeg gjort utredningen privat. Dersom de ikke finner noe galt med noen av dere, kan jo kanskje prøverør eller micro være et aktuelt alternativ. Jeg tror aldersgrensen offentlig er 38 år, mens privat er den 40 år. Dere har jo forsatt god margin på aldersgrensen ved privat-klinikker. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16451-til-moen-utredning/#findComment-76559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.