Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jente på 20 år som har brukt Trionetta p-piller i ca 3 år. I det siste har jeg opplevd noen små endringer i kroppen min og jeg lurer på om dette kan være bi-virkninger av p-pillene, om det er mulig at de kommer så lenge etter at man har startet å bruke dem. Før og under menstruasjon merker jeg humør-forandringer, jeg blir irritabel og følsom, brystene mine blir ømme og svulmer opp og blir øm i nedre del av korsryggen i nærheten der jeg tror nyrene ligger. Vet at dette er vanlige symptomer ved menstruasjon og lurer på om det kan skyldes p-pillene. Tidligere har jeg ikke hatt sånne problemer. Kunne det hjelpe å skifte p-pille merke?

De siste ukene har jeg også vært plaget av en ubehagelighet i spesielt venstre ben. Det er vanskelig å sette ord på hvordan det kjennes, men det er en slags ømhet i leggen og foten, og det kjennes ut som jeg holder på å få krampe. Men det skjer ikke. Jeg klarer ikke slappe av i benet og det sprenger litt hele tiden. En tilsvarende "dunking" har jeg også hatt tendenser til i høyre arm. Det er ikke spesielt vondt, men ubehagelig og distraherende. Jeg lurer veldig på hvorfor det er slik og undrer om dette også kan ha noe med p-pillebruken å gjøre? Dette også i forhold til blodpropp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16459-menstruasjonsproblemerp-pillebruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er typiske PMS-plager du beskriver. Da kan det hjelpe å bytte til monofasisk p-pille med samme hormoninnhold i alle tabletter.

Du bør søke lege ganske raskt hvis du har ubehag i benet for å utelukke blodpropp, selv om det kan være mye annet som gir deg smertene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...