anjanh Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Jente på 20 år som har brukt Trionetta p-piller i ca 3 år. I det siste har jeg opplevd noen små endringer i kroppen min og jeg lurer på om dette kan være bi-virkninger av p-pillene, om det er mulig at de kommer så lenge etter at man har startet å bruke dem. Før og under menstruasjon merker jeg humør-forandringer, jeg blir irritabel og følsom, brystene mine blir ømme og svulmer opp og blir øm i nedre del av korsryggen i nærheten der jeg tror nyrene ligger. Vet at dette er vanlige symptomer ved menstruasjon og lurer på om det kan skyldes p-pillene. Tidligere har jeg ikke hatt sånne problemer. Kunne det hjelpe å skifte p-pille merke? De siste ukene har jeg også vært plaget av en ubehagelighet i spesielt venstre ben. Det er vanskelig å sette ord på hvordan det kjennes, men det er en slags ømhet i leggen og foten, og det kjennes ut som jeg holder på å få krampe. Men det skjer ikke. Jeg klarer ikke slappe av i benet og det sprenger litt hele tiden. En tilsvarende "dunking" har jeg også hatt tendenser til i høyre arm. Det er ikke spesielt vondt, men ubehagelig og distraherende. Jeg lurer veldig på hvorfor det er slik og undrer om dette også kan ha noe med p-pillebruken å gjøre? Dette også i forhold til blodpropp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16459-menstruasjonsproblemerp-pillebruk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Det er typiske PMS-plager du beskriver. Da kan det hjelpe å bytte til monofasisk p-pille med samme hormoninnhold i alle tabletter. Du bør søke lege ganske raskt hvis du har ubehag i benet for å utelukke blodpropp, selv om det kan være mye annet som gir deg smertene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16459-menstruasjonsproblemerp-pillebruk/#findComment-76430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.