Gjest jogeir Skrevet 23. januar 2001 Del Skrevet 23. januar 2001 Hei Mette! Etter flere tidlige spontanaborter,har jeg nå vært hos en naturterapeut.Hun anbefaler meg å begynne med progesteronkrem(gestagen),som inneholder naturlige gestagener som kroppen tar det den eventuelt trenger av.Har du noe greie på slike kremer?Hvordan tar man de og hvordan virker de?er det noe dokumenterte virkninger av de i det hele tatt?Vil jo gjerne prøve alt,men lommeboka begrenser det,så jeg vil vite litt om produkter før jeg kjøper de.Håper du vet noe,og på svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16464-progesteronkrem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Det er sterkt diskutert om progesteronmangel er årsak til spontanabort. Det er også sterkt diskutert hva en slik progesteronkrem egentlig inneholder av progesteron. Det beskriver de som selger den ikke, det er visst meget vekslende hva som er i den. Hvis du har hatt tre aborter, synes jeg du skal søke legehjelp for videre utredning. Da får du nok mer for pengene! 37 Utredning ved gjentatte aborter (habituelle aborter) Har en kvinne hatt tre mislykte svangerskap på rekke uten fødsel i mellom, er det rimelig å starte utredning. (Det har liten hensikt å starte utredning allerede etter to aborter, for da er sjansen for å finne noe unormalt meget liten.) Ved undersøkelse av kvinnen undersøker man for infeksjon, hormon- eller stoffskifteforstyrrelser og for feil ved livmor. Hos mannen undersøker man sæden, og fra begge analyseres kromosomene (arveanlegget) ved en blodprøve. I noen tilfeller (under 50%) kan man finne forhold som forklarer abortene. I langt mindre grad finner man noe som man kan behandle før eller under et nytt svangerskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16464-progesteronkrem/#findComment-76454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.