Gå til innhold

Dere som har opplevd utroskap...

Anbefalte innlegg

Hvordan ser dere på den andre kvinnen? Har hun et ansvar?

Jeg har hatt et forhold til en gift mann. Jeg visste hele tiden at han var gift, men lot meg sjarmere og rive med. Hans kone har funnet ut om utroskapen, og vurderer nå om hun vil gå fra han eller ikke. Jeg vil ikke ha han uansett, så jeg har trukket meg ut av dette. Burde jeg ha dårlig samvittighet nå?

Jeg må bare få presisere at jeg aldri hadde involvert meg om de hadde hatt barn sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164784-dere-som-har-opplevd-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns utroskap er umoralsk. Om du _burde_ ha dårlig samvittighet er en sak (dårlig samvittighet er ikke noe man MÅ ha), men hvis du _har_ dårlig samvittighet er det forståelig. Dere var med på det begge to.

Jeg har veldig veldig dårlig samvittighet ovenfor henne. Muligens har jeg vært med på å ødelegge et ekteskap. Men det er også en mulighet for at jeg har reddet de to menneskene fra å fortsette i et ekteskap ingen kanskje ville blitt lykkelige i.

For kan et ekteskap virkelig være så veldig bra når den ene parten går bak ryggen på den andre og har et forhold over flere måneder til en annen, som innebærer samvær med ekteparets felles venner (som ikke røper noe til kona), ferietur og så videre?

Gjest mener jeg

Etter min mening bør du definitivt ha dårlig samvittighet. Selv om du er singel og det er hans valg om han vil bedra kona si eller ikke.

Jeg synes dette har noe med å respektere andre mennesker, og deres følelser, noe du etter min mening ikke har gjort.

Jeg ville aldri innvolvert meg med en mann som var "opptatt" om han var aldri så kjekk og grei. Men så er tydeligvis min moral høyere enn din.

Gjest meninga mi

Jeg har veldig veldig dårlig samvittighet ovenfor henne. Muligens har jeg vært med på å ødelegge et ekteskap. Men det er også en mulighet for at jeg har reddet de to menneskene fra å fortsette i et ekteskap ingen kanskje ville blitt lykkelige i.

For kan et ekteskap virkelig være så veldig bra når den ene parten går bak ryggen på den andre og har et forhold over flere måneder til en annen, som innebærer samvær med ekteparets felles venner (som ikke røper noe til kona), ferietur og så videre?

Dårlig samvittighet er i grunn et sunnhetstrekk men gjort er gjort. Kommer du til å gjøre det igjen? (Det er spørsmålet.)

Annonse

Dårlig samvittighet er i grunn et sunnhetstrekk men gjort er gjort. Kommer du til å gjøre det igjen? (Det er spørsmålet.)

Nei! Dette har vært veldig vanskelig både for meg som person, for mannen og meg i vårt forhold (hemmelighetsholding, ikke kunne være sammen hele tiden om man er aldri så forelsket..), og selvfølgelig deres ekteskap. Det har vært noen vanskelige måneder, men jeg ser heldigvis litt lysere på det nå.

Har mistet litt av respekten for meg selv, og for gifte menn som tar av seg ringen når de skal ut (med meg..).

Gjest meninga mi

Nei! Dette har vært veldig vanskelig både for meg som person, for mannen og meg i vårt forhold (hemmelighetsholding, ikke kunne være sammen hele tiden om man er aldri så forelsket..), og selvfølgelig deres ekteskap. Det har vært noen vanskelige måneder, men jeg ser heldigvis litt lysere på det nå.

Har mistet litt av respekten for meg selv, og for gifte menn som tar av seg ringen når de skal ut (med meg..).

Men du har jo lært noe, det er bedre en mange ville gjort. Tenk på alle de som gjør det igjen og igjen. Alle kan gjøre tabber. Så da må du bare gå videre og legge det bak deg. Se positivt på det. Han hadde ikke barn. Det er bra.

Det er klart du har et ansvar. Ikke like stort som han som er utro - men visst f... har du et ansvar.

Dømmer ikke. Been there, done that - og jeg ville løyet for meg selv om jeg hadde latet som om jeg ikke hadde hatt et ansvar jeg også.

Jeg hadde vært sint på deg i hvert fall hadde jeg vært den gifte kvinnen... Men se på det på en annen side da.. Hadde han ikke vært utro med deg, villew han sikkert funnet en annen.

For når man er utro er det noe som ikke er sopm det skal i forholdet, og DET er ikke din skyld...

Men det er vansklig å si.. Man burde i alle tilfeller ligge unna opptatte menn og kvinner... Kan bli mye surr der ja.. Og en part eller flere blir ALLTID såra.

Men det var ikke DU som valgte å fucke oppekteskapet hans.. det greide han fint selv. Ikke ha dårlig samvittighet, men tenk deg om hvis du kommer i en lignende situasjon..

Gjest You win again

Har vært der selv og samvittigheten i ettertid er ikke god å leve med. Kommer aldri til å gjøre det igjen, han kommer heller aldri til å bedra sin kone igjen.

De som sier de aldri ville gjort noe sånt har ikke opplevd de intense følelsene som kan oppstå mellom to mennesker. Jeg klarte bare ikke å holde igjen rett og slett, selv om jeg visste han var gift og la i grunnen ansvaret over på ham, selv om jeg visste det ikke var helt rett gjort det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...