Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå lurer jeg noe her. Har merket i det siste at jeg har begynt å få vondt i ryggen -spesielt på slutten av arbeidsdagen og på ettermidagene hvis jeg ikke slapper av.

Jeg er "bare" i uke 23 så jeg har ikke blitt tung eller har ikke noen stor mage eller noe. Lurer derfor på hva det kan være? og hvorfor?. Har en ganske stillesittende jobb så jeg driver ikke å løfter feil o.l.

Det er ikke nederst i ryggen det gjør vondt, men lenger oppe, rundt og ved skulderbladene(på hver side).

Det er skikkelig slitsomt, til slutt er det skikkelig vondt å sitte, prøver å stå litt men det hjelper ikke så veldig.

Dagen etter så er jeg fin igjen.... fra morgenen hvertfall.

Trodde en bare fikk vondt i ryggen når en fikk stooor mage og ble tung foran jeg....men tok kanskje feil der.

Hva er dette?, hva bør jeg gjøre?, noen tips/råd?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16492-vondt-i-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan godt tenkes at du får vondt i ryggen fordi du spenner deg på en annen måte en tidligere. Hele kroppens balansepunkt blir endret og du får en annen holdning når magen begynner å vokse. Jeg vil anbefale deg å jobbe litt spesielt med avslapningsøvelser, spes. øve deg på å senke skuldrene. Litt trening gjør godt. Det finnes i de fleste byer muligheter for å være med på gravidetrening. Vet at SATS har et tilbud.

Jeg tror ihvertfall ikke at dine smerter har noe med f.eks. bekkenløsning å gjøre. Når du er mest sliten på kvelden etter en lang dags arbeid, er det tegn på at du bør finne gode avlastningsstillinger. Har du en fysioterapeut knyttet til din arbeidsplass, f.eks. via bedriftshelsetjenesten, synes jeg du skal ta kontakt med vedkommende for å få litt hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16492-vondt-i-ryggen/#findComment-76586
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...