Gjest Hilsen en venninne Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Min venninne Marit har bedt meg søke råd hos Solveig Vennesland på hennes vegne. Marit har helt siden barndommen hatt familie og barn som sin største ambisjon. Etter mange prøvelser med utallige aborter, sykdom, dødsfall i nær familie osv, bor Marit nå i en pen enebolig med ektemannen Knut og tre barn. Ett av barna er psykisk utviklingshemmet og Marit er hjemmearbeidende. Marit fikk sitt livs sjokk når hun i våres oppdaget at Knut hadde glemt igjen mobilen når han dro på jobb. Marit kunne ikke motstå fristelsen og fant svært saftige og entydige SMS'er som var sendt mellom Knut og Stine. Stine og Jan bor i nabolaget og har vært nære omgangsvenner til Marit og Knut i mer enn 10 år. Begge familiene hadde blant annet nettopp vært på hyttetur. Når Knut kommer fra jobb blir han konfrontert med meldingene Marit har oppdaget. Knut tilstår umiddelbart og forteller at det er Stine han elsker og at de har hatt et forhold rett foran nesen på Marit og Jan i mer enn et halvt år. Dette førte til at Knut flyttet ut men etter noen dager ombestemte Knut seg og ble en angrende synder. Takket være Marits raushet og store hjerte, fikk Knut flytte hjem igjen før sommerferien. Nå noen måneder senere er situasjonen på forunderlig vis snudd helt på hodet. Det er Knut som ikke vet om han ønsker å satse på ekteskapet eller ikke og Knut som synes synd på seg selv og mener at han har det vanskelig i ekteskapet. Hvordan er det mulig at noe slikt kan skje? Marit mister mer og mer selvtillit og blir mer og mer utmattet og fortvilet. Tror du det er noe håp for dette ekteskapet eller må Marit se sin drøm gå i knas? Har du noen profesjonelle råd? PS: Hvis jeg ikke har uttrykt meg klart nok bidrar jeg gjerne med tilleggsinformnasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164983-svik/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Johanne33 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bestill time hos familierådgiver snarest! Kan virke som Knut har følelser for Stine fortsatt og føler seg fanget i ekteskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164983-svik/#findComment-1072503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 "Nå noen måneder senere er situasjonen på forunderlig vis snudd helt på hodet. Det er Knut som ikke vet om han ønsker å satse på ekteskapet eller ikke og Knut som synes synd på seg selv og mener at han har det vanskelig i ekteskapet. Hvordan er det mulig at noe slikt kan skje?" Knut visste sannsynligvis at ekteskapet var over allerede når han innledet et forhold til Stine. Men han fikk selvsagt angst den dagen han flyttet ut. Alt ble ble jo fullstendig snudd på hodet. Når han så flyttet tilbake til Marit for å forsøke igjen og fant ut at det ikke var mulig å vekke liv i gammel ild, innrømmer han likevel at alt ikke er som det skal. Tror ikke det er noe poeng i å henge seg opp i Stine-incidenten. Det er ikke umulig at hun var en som tilfeldigvis var der når han slet i ekteskapet. Det essensielle er sannsynligvis at følelsene for Marit ikke lenger er der. Det er ikke rart at Marit sliter med selvfølelsen. Hun vet tross alt at mannen ikke lenger elsker henne og at han er et sted han ikke vil være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164983-svik/#findComment-1072510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 "Takket være Marits raushet og store hjerte" - eller pga at Marit er livredd for å bli alene fordi hun måler sin verdi gjennom fint hus, mann og familie? Jeg tror ikke Marit vil bli respektert før hun lærer å respektere seg selv først og fremst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164983-svik/#findComment-1072716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hei! Det kan virke som om Knut har fått smaken på noe annet etter det forholdet han hadde til Stine bak sine kones rygg. Selv om han angret og ble tatt inn i varmen igjen av sin kone, har han muligens på nytt blitt klar over hvor mye han lengter etter ute. I alle fall høres han misfornøyd ut med ekteskapet med Marit slik det nå er. Marit som sitter knust tilbake, må ta tak i saken og sloss for ekteskapet. I første omgang vil jeg anbefale at Marit og Knut sammen løfter ekteskapet opp på forhandlingsbordet og ser hva som er igjen å satse på av kjærligheten mellom dem. Kanskje forholdet trenger en real gjennomgang. Mange kan få nytt liv i et kjedelig forhold nettopp på bakgrunn av en samlivskrise slik de nå har. Men de må være aktive og gjøre noe selv. Det er ikke enkelt å skulle bryte opp et langt familieliv med barn. I så fall bør det gjøres skikkelig. Marit og Knut kommer ikke unna kommunikasjon, og må snakke grundig sammen. En 3.person kan bidra. Er det motivert for å bruke familiekontoret kan de ringe selv og bestille time. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164983-svik/#findComment-1074352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.