Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 18 og har begynt å slite med hoftene! Merker det hvis jeg har sittet lenge i samme stilling, eller ligger litt for lenge på den ene siden. Problemet er at jeg ikke kan ligge verken på magen eller ryggen! (Hvis jeg ligger på ryggen, føler jeg at jeg får vanskeligheter med å puste)

Har jordmødrene eller noen andre, noen tips til hva jeg kan gjøre for å lindre smertene, eller aller helst kvitte meg med de??

Veldig takknemlig for svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16512-%C3%A5pte-i-uke-18-og-vondt-i-hoftene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.... Har hørt det, ja....men tro meg, dette er ikke akkurat deilig å gå med heller! Noen ganger er det virkelig kjempe vondt!

Du har sikkert faatt bekkenloesnig. Jeg hadde veldig vondt i hoftene i forrige svangerskap, noe som er desverre vanlig. Hoftene er jo en del av bekkenet ditt. Jeg hadde ogsaa veldig vondt i iliosacralleddene og symfysen. Smertene i hoftene var det som ikke gikk vekk rett etter foedselen, men som jeg sliter med enda.

Ta det med ro og lykke til. Snakk med legen om evt. sykemelding hvis du har problemer paa jobben, eller hvis dette forverrer situasjonen din.

Annonse

Hei Krizzy

Jeg er i uke 19 ,og hvet akkurat hva du snakker om.

Jeg har også vondt på siden av hoftene ,og det som regel om natten.

Jeg sover vanligvis på ryggen ,så det er nok denne ekstra belastningen på hoftene nå som gjør vondt.

Min venninne hadde en stor rygg-operasjon hvor hun måtte ligge på siden hele tiden.Hun fikk da også smerter i hoftene ,og hadde fått tips om å legge tre puter mellom knærne.Da blir belastningen på hoften mindre.

Det hjelper for meg ihvertfall.

Vi får vel være glad for at det ikke dreier seg om bekkenløsning.

Lykke til . Lissy

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du har vondt i hoftene når du ligger, er det spes. viktig at du har en god madrass, som ikke er for hard. Prøv evt. å ligge med en pute mellom beina. Det kan også være lurt å ligge på noe ekstra mykt, som en dyne. Det kan tenkes at smertene dine har sammenheng med begynnende bekkenløsning. Snakk med din jordmor/lege om dette. Det er viktig at du reiser deg opp og går litt når du har sittet lenge. På natta er det selvfølgelig ikke så lettvint å måtte stå opp regelmessig for å få strekk på seg, så her kommer dette med gode hvilestillinger inn i bildet. Å ligge på magen er utelukket og ryggleie er heller ikke så lett, som du selv sier, når man blir tung i pusten av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...