Gå til innhold

Har du progressive briller?

Anbefalte innlegg

Gjest det var pussig

I tilfelle vil jeg gjern spørre om noe.

Jeg fikk prøve en venninnes briller (progressive) i dag, for jeg lurer på å kjøpe slike (hun har samme styrke som jeg). Da oppdaget jeg at når jeg leste, var feltet helt til høyre og feltet helt til venstre uklare. Det var veldig ubehagelig, for jeg måtte dermed vri hodet til venstre og høyre hver gang jeg skulle lese en større bokside.

Er dette vanlig på progressive briller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165165-har-du-progressive-briller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er normalt. Det er midten av det nederste feltet som er skarpt. Det varierer fra glasstype til glasstype hvor bredt det skarpe feltet er. Sannsynligvis er det sånn at man får det man betaler for her også. Med progressive glass er det generellt sånn at man må bevege hodet mer enn øynene for å se riktig. Det blir en vane etterhvert.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

ja det er et lite heltvete. Selv om det varierer med prisen. Jeg har de dyreste/ beste (de med bredest lesefelt). Trodde det var meg det var noe gærent med. Så nå venter jeg spent på om du får masse svar fra de som lever godt med slike briller.

ja det er et lite heltvete. Selv om det varierer med prisen. Jeg har de dyreste/ beste (de med bredest lesefelt). Trodde det var meg det var noe gærent med. Så nå venter jeg spent på om du får masse svar fra de som lever godt med slike briller.

Forløpig ser det ut til at vi er like misfornøyde alle sammen. Og jeg har også de med bredest lesefelt.

Annonse

Jo, jeg lever godt med slike briller - nå.

Jeg hadde først et par briller som var for smale( ikke nok i høyden - moten,vet dere,)

Måtte finne et par herrebriller for å få feltene store nok-

men det fikk jeg gratis da. Og like fine, Ingen ser dette, og jeg ser bra.

Jo, jeg lever godt med slike briller - nå.

Jeg hadde først et par briller som var for smale( ikke nok i høyden - moten,vet dere,)

Måtte finne et par herrebriller for å få feltene store nok-

men det fikk jeg gratis da. Og like fine, Ingen ser dette, og jeg ser bra.

så du ser ut som en herre fra 60-tallet da?

:)

Jeg legger ikke så mye merke til det, jeg! Har ikke hatt progressive briller tidligere. Har hatt dem i 1 år nå, og jeg ser bedre enn noen gang!!!! De beste brillene jeg har hatt!!!

Hvilken styrke har du da, vet du det?

Kanskje det funker på liten styrke.

Jeg må ha ferdigbriller til å lese med, jeg. Til nesten alt, er det best å ta lesebrillene av og på. Men tungvint. Blir sånn 'gammel dame', når jeg ikke kan lese trikketabeller og sånt, men må spørre om noen 'ser hva som står der' ... ;(

Jeg har progressive briller og har ikke merket noe endring fra vanlige briller for nærsynthet, bortsett fra at jeg nå ser de minste bokstavene. Optikeren mente at jeg kanskje ville trenge databriller i tillegg til de progressive men jeg har ikke behov for det.

Det er helt normalt med progressive briller. Men etterhvert venner man seg til det. Noen merker ingenting til det, og noen har en tilvenningsperiode på 4 uker. Så det er individuelt fra person til person.

Skal du ha progressive briller må du være klar over at du ikke lenger får den "panoramautsikten" du er vant til. Du skal dreie hodet mot det du vil se.

Men er man innstilt på det, blir man fort vant til det.

Hvilken styrke har du da, vet du det?

Kanskje det funker på liten styrke.

Jeg må ha ferdigbriller til å lese med, jeg. Til nesten alt, er det best å ta lesebrillene av og på. Men tungvint. Blir sånn 'gammel dame', når jeg ikke kan lese trikketabeller og sånt, men må spørre om noen 'ser hva som står der' ... ;(

Har +3.75 og +4.0 i styrke!

Det er helt normalt med progressive briller. Men etterhvert venner man seg til det. Noen merker ingenting til det, og noen har en tilvenningsperiode på 4 uker. Så det er individuelt fra person til person.

Skal du ha progressive briller må du være klar over at du ikke lenger får den "panoramautsikten" du er vant til. Du skal dreie hodet mot det du vil se.

Men er man innstilt på det, blir man fort vant til det.

VIL...VILL...VIL HA PANORAAMAAA.......!!!

Annonse

Gjest engel (har med kopp i tilfelle dugnad)

bare send et POSTKORT til katta, du, så blir h*n sikkert beroliget!!!

Ref. "sjekketråden" ---NB! IKKE send sms til katta :P

*LOL*

Har du sett den TV-reklamen om leoparden på kostymeparty?

(It`s me, George.)

Dette er altså meg, Babette.

Har du sett den TV-reklamen om leoparden på kostymeparty?

(It`s me, George.)

Dette er altså meg, Babette.

Nå skifter jeg snart NICK, hvis det er så j##la mange som vil kalle seg engel og ha med seg ting :P

*heller vin og eddik i skjønn forening over katta til babette*

Gjest Babette (har med julekort med englevinger)

Nå skifter jeg snart NICK, hvis det er så j##la mange som vil kalle seg engel og ha med seg ting :P

*heller vin og eddik i skjønn forening over katta til babette*

Hi hi hi.

Jeg ser du flirer litt du også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...