Gå til innhold

Forelsket i fysioterapeuten...

Anbefalte innlegg

Jeg har lov til det nå! Jeg er fri og frank og forholdet til min samboer er avsluttet.

Men hvilke regler har de som har pasienter og behandler mennesker når det gjelder å involvere seg med de de behandler?

Jeg føler at vi holder på å bli venner og bedre og bedre kjent. Og jeg leser stadig om at hvis man er forelsket er det svært vanskelig å skjule følelsene sine i lengden. Motparten vil oppfatte signalene...

Vi sender litt e-mail til hverandre som ikke har med behandling å gjøre i det hele tatt, ellers ikke annet enn at jeg gleder meg voldsomt til hver time, bare det å se han! Lange blikk... Gode følelser...

Aner selvfølgelig ikke hvor jeg har han, men det er ingen tvil om at kjemien stemmer mellom oss.

Jeg er superbevisst på å ikke sende han masse mail i tide og utide, og prøver å forholde meg rolig og avbalansert. Vil ihvertfall ikke virke desperat! Han er noen år yngre enn meg, men det ser jeg ikke som noe problem ettersom jeg både virker og ser mange år yngre ut.

Phu! Bare måtte lette på trykket!

Noen gutter med gode ideer om hvordan en forelsket, men rolig jente takler en søt og koselig gutt som behandler meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165261-forelsket-i-fysioterapeuten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Fint at du er forelsket. Men skal du innlede et forhold til behandleren din så bør du si opp pasientforholdet, og så kontakte han litt senere.

Han kan bli dømt og miste bevillingen til å drive som praktiserende fysioterapeut om han innleder et forhold til en pasient.

Du er kanskje ikke verdt så mye for ham at han kaster hele yrkeskarriæren sin på båsen for å få deg, men kanskje du er interessant nok til å satse på dersom du ikke lenger er hans pasient.

Er han voksen og bevisst dette så innleder han ikke et forhold til deg så lenge du er pasient rett og slett fordi man lærer å være obs på at slike følelser ofte oppstår mellom behandler og pasient fordi de på grunn av behandlinssituasjonen kommmer nær hverandre.

Fint at du er forelsket. Men skal du innlede et forhold til behandleren din så bør du si opp pasientforholdet, og så kontakte han litt senere.

Han kan bli dømt og miste bevillingen til å drive som praktiserende fysioterapeut om han innleder et forhold til en pasient.

Du er kanskje ikke verdt så mye for ham at han kaster hele yrkeskarriæren sin på båsen for å få deg, men kanskje du er interessant nok til å satse på dersom du ikke lenger er hans pasient.

Er han voksen og bevisst dette så innleder han ikke et forhold til deg så lenge du er pasient rett og slett fordi man lærer å være obs på at slike følelser ofte oppstår mellom behandler og pasient fordi de på grunn av behandlinssituasjonen kommmer nær hverandre.

Gjelder det fysioterapeuter da? Der hvor jeg er på sykehuset innleder stadig både fysioterapeuter og sykepleiere forhold.

skorpionfisken

Gjelder det fysioterapeuter da? Der hvor jeg er på sykehuset innleder stadig både fysioterapeuter og sykepleiere forhold.

Til hverandre eller til pasienten?

Det er sånn at hvis det skulle bli slutt og hvis vedkommende skulle være skikkelig skuffa og vonbråten så kan vedkommende melde fra til helsetilsynet at de har blitt utnyttet mens de var i et pasientforhold til den som de fikk ett forhold til.

Det er jo ikke sånn at man mister autoriasjonen i hytt og pine om man innleder forhold. Men om man blir meldt av noen og de påstår seg utnyttet i et svakt øyeblikk så stiller behandleren svakt i saken. Det har vært flere tilfeller i media om dette.

Jeg vil tro at en sykepleier slipper lettere unna for han/hun er ikke den direkte behandleren, men den som hjelper til. Sykepleieren er ikke den som er ansvarlig for behandlingen av pasienten, men har som oftest en sjef over seg som har ansvaret?

Det er sånn at hvis det skulle bli slutt og hvis vedkommende skulle være skikkelig skuffa og vonbråten så kan vedkommende melde fra til helsetilsynet at de har blitt utnyttet mens de var i et pasientforhold til den som de fikk ett forhold til.

Det er jo ikke sånn at man mister autoriasjonen i hytt og pine om man innleder forhold. Men om man blir meldt av noen og de påstår seg utnyttet i et svakt øyeblikk så stiller behandleren svakt i saken. Det har vært flere tilfeller i media om dette.

Jeg vil tro at en sykepleier slipper lettere unna for han/hun er ikke den direkte behandleren, men den som hjelper til. Sykepleieren er ikke den som er ansvarlig for behandlingen av pasienten, men har som oftest en sjef over seg som har ansvaret?

På et sykehus er det vel ikke så ille om en sykepleier innleder et forhold til en pasient, men i hjemmesykepleien kan det bli helt galt.

Jeg mante med pasientene.

Skikkelig surt, det er bare kvinnelige ansatte og nesten bare mannlige pasienter dvs ingen på meg :o(

Annonse

Var skikkelig nervøs på vei dit, men det var bare fint å være der.

Neste mnd. skal jeg ha daglige behandlinger en tid og det gleder jeg meg til. Han er helt utrolig. Rolig, glad, SER virkelig mennesker og er så utrolig skjønn...

Vil ikke risikere å miste han for han kan hjelpe meg mer enn noen andre noensinne har kunnet. Bare det er fantastisk. Men det er noe med han som ikke har noe med det å gjøre. Han er et utrolig spesielt menneske som jeg har så lyst til å bli bedre kjent med.

Er det mulig å skjule at jeg er totalt betatt? Jeg har ganske god kontroll over følelsene mine, men han ser mer enn de fleste tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...