Gå til innhold

Hva er "død mann på boks"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva "død mann på boks" er?

Det var snakk om det på Linus i svingen (barnetv) på lørdag. De hadde en liten hermetikkboks, og kalte innholdet død mann på boks.

Hva er det egentlig?

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kizza1365380506

10

• amber sun

6

• Lurveline

6

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

Kizza1365380506
Skrevet

Det er en del av den rasjonen de får utlevert i militæret når de er på øvelse. Det er lungemos eller noe i den duren. Veldig godt iallefall.

Mvh

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er en del av den rasjonen de får utlevert i militæret når de er på øvelse. Det er lungemos eller noe i den duren. Veldig godt iallefall.

Mvh

Smaker som Snurring.

Skrevet

Er ikke "Død mann på boks" en lek da?

En slags gjemmeleken, med blikkboks og noe sånt.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du har ikke avtjent verneplikt:-)

Annonse

Skrevet

Det finnes en lek som heter "død mann", og en annen som heter "boksen går" som er en variant av gjemsel (vi kalte det bomgjemsel da jeg var barn). Tror du blander litt :)

Skrevet

Mvh

Aha! Takk for oppklarende svar.

Skrevet

Du har ikke avtjent verneplikt:-)

Nei det kan du banne på at jeg ikke har! ;)

Skrevet

Aha! Takk for oppklarende svar.

Det er vondt. Jeg smakte på det når sønnen min var i militæret og det er ikke å anbefale.

Og jeg er ikke kresen.

Kizza1365380506
Skrevet

Well you ARE welcome. Glad jeg kan oppklare noe...

Caramba

Kizza1365380506
Skrevet

Ups feil svar. Nei rett svar på feil plass. Hehe (rødmer)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg svarte Niobe:-)

Når jeg avtjente spiste vi stridsrasjoner (død mann i boks) som var produsert sist på førtitallet. Jeg var inne 74/75.

Annonse

Skrevet

Mvh

Den er vel ment å skulle være en kalori/protein/karbo (stryk det som evt. ikke passer) bombe? Altså - neppe laget med best mulig smak for øyet :-)

"............................"

Kizza1365380506
Skrevet

Det er vondt. Jeg smakte på det når sønnen min var i militæret og det er ikke å anbefale.

Og jeg er ikke kresen.

Hahh

Kizza1365380506
Skrevet

Den er vel ment å skulle være en kalori/protein/karbo (stryk det som evt. ikke passer) bombe? Altså - neppe laget med best mulig smak for øyet :-)

"............................"

Vel jeg er litt sær i kosten selv om jeg ikke er fra Voss, men jeg liker jo den skotske nasjonalretten og jeg.Husker ikke hva det heter i farten. Den som består av innmat kokt i en sauemage. Hjelp meg en

anyone

Skrevet

Hahh

Bare se hva jeg har svart bebba, jeg har spist grillede saueballer og det var bedre enn den boksen sønnen min kom hjem med.

Kizza1365380506
Skrevet

Bare se hva jeg har svart bebba, jeg har spist grillede saueballer og det var bedre enn den boksen sønnen min kom hjem med.

Jakk, jeg grøsser av navnet. Du er tøff, du smakte jo på den døde mannen. Smaker de der ballene godt så smaker jeg om jeg blir tilbudt. Jeg er litt tilbakeholden med smalahove. Det likner litt for mye på sauen liksom. Men jeg er aldri blitt tilbudt det heller da, til min unnskyldning. To aquevitt så hadde jeg gjerne gjort det, kven veit

Skrevet

RSP kalles det også.

"Reserve stridsproviant" kalles det.

Eller "Rester av sprengt personale";o)

Består av erter, kjøtt og flesk i allefall.

Ligner snurring (som jeg skrev isted), men inneholder mer fett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...