Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 3 uker siden.

hadde en veldig rask fødsel,hverken revnet eller ble klippet, så jeg følte meg som før ganske fort.

Etter 2 uker så var blødningene nesten borte, bare minimal lys brunlig blod, men i helgen så har blødningene blitt rødlig igjen.

Er det normalt?

Jeg må ta sprøyter med fragmin hver dag i 3 mnd. etter denne fødselen, har det innvirkning på blødningene?

jeg har også de siste dagene vært endel svimmel, kan fragminen ha innvirkning på det og?

takknemmelig for svar.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fødte for 6 mnd. siden, og da sa jordmor at blødningen mest sannsynlig ville ta seg opp etter ca. 14 dager. Dette er fordi at skorpen, der morkaken var, løsner. Dette skal normalt vare 2-4 dager. Det var iallefall det hun sa til meg. Så du trenger nok ikke engste deg!! Lykke til med babyen!

Trine Endsjø, jordmor

Blødningen din, eller renselsen, høres helt normal ut. Det er også normal å få en kraftigere blødning 10-14 dager etter fødsel. Dette har sammenheng med at livmoren trekker seg kraftig sammen og skorpen fra morkaken løsner.

Dine spørsmål om Fragmin velger jeg å ikke gi meg ut på. Dette bør du strengt tatt ta opp med en lege. Det er klart man får en økning i blødningstendensen når man går på Gragmin, men birvirkninger utover dette må du ta opp med din lege, noe jeg anbefaler deg å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...