Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 12 år siden (mann,38 år da) ble jeg sterilisert. (Både kona og meg ville det) Etter noen år skilt og siden ikke hatt kjæreste og ikke samleie. Men onani av og til. Helt fra sterilisering av en tydelig forandring ved at mindre kom ut fra penis. Nå etter 10 år uten samleie ikke noe kommer ut ved ejakuasjon. Jeg har alle disse årene vært redd det var gjort beklagelige feil under steilisering. Kanskje steriliseringen ble gjennomført med skadevirkninger? Jeg fikk vite før sterilisering at det ikke ville merkes forandringer. Tenker jeg rett? Kan noe gjøres? Hvem kan tenke seg dame med tørr penis!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165376-sterilisering-av-gj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Sterilisering gjør at sædcellene ikke får utløp. Sterilisering skjer ved at sædlederne stenges i pungen. Men sædcellene som dannes i pungen, er en mindre del av sædvæsken som strømmer ut ved ejakulasjon. Cirka 60 prosent av sædvæsken kommer fra prostatakjertelen som ligger i mellomkjøttet. Denne kjertelen kan også kjennes via endetarmen. Dersom du ikke ejakulerer høres det ut til at væsken fra porstatakjertelen av en eller annen grunn ikke slynges ut.

Det kan være en psykisk årsak til at ejakulasjon uteblir. Ta likevel for sikkerhets skyld kontakt med legen din og be ham sjekke prostatakjertelen.

For kvinner betyr ikke ejakulasjon noe fra eller til. Det viktige er at mannen nyter. Mange synes til og med ejakulasjonsvæske er noe de gjerne klarer seg helt uten. Det er nok mest menn som tror at dette betyr noe for kvinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...