Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått bekreftet at jeg er gravid, og lurer i den forbindelse på om det er normalt å ha smerter helt i starten. Jeg fikk smerter rundt den tiden jeg egentlig skulle ha mens, og de har vedvart en uke. Det er som menssmerter. Siste mens var rundt 18. oktober. Har født ett barn tidligere, og har også fått påvist endometriose for noen år tilbake. Bør jeg kontakte lege, eller bør jeg vente se an litt? Så et annet spørsmål i den forbindelse. Min kjæreste ville at jeg skulle tisse på en for et par uker tilbake. Dette er noe jeg ikke liker, men gjorde det fordi han ville prøve. Om jeg burde gjort det selv om jeg ikke ville kan vel diskuteres.... I alle fall så gjorde jeg det, og vi hadde samleie etterpå. Det vil si at han hadde min urin på sin penis da han trengte inn meg. Kunne dette ført til noe "skade" på noen måte i og med at jeg da var tidlig gravid? Tenker på om det var urent og er fare for infeksjoner o.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165402-smerter-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at endometriosesmerter kan forverres akkurat i starten av en graviditet for så etter hvert å bli borte. Mon ikke det kan være det du merker? For en sikkerhets skyld bør du la deg undersøke så man for eksempel kan utelukke graviditet utenfor livmoren.

Det er ikke uvanlig at det kan være litt urinrester på mannen penis ved et samleie, så om det er din urin betyr ingenting. Urin er faktisk veldig ren, renere enn mye av det vi spiser. Så ikke tenk mer på den hendelse.

Lykke til med svangerskapet, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...