Gå til innhold

ønsker et barn til, men.......

Anbefalte innlegg

Anita1365380352

Hei

Håper noen kan hjelpe meg med svar før jeg setter i gang med nr 2. Jeg er noe pysete når det gjelder kroppen min/svangerskap/fødsler

Går det vanligvis lettere å trykke ut nr 2? Jeg brukte nesten 2 t på utdrivelsen sist! Jordmoren så bekymret ut og sa at "livmoren er veldig sliten nå"

Etter forløsningen, ble jeg kjempesvimmel når jeg satt meg opp i sengen. Er dette vanlig? Hva skjedde egentlig?

Jeg er 36 år, innbærer det stor risiko å bli gravid i denne alderen?

Forrige gang blødde jeg kraftig i to måneder etter fødsel. Er dette normalt?

Jeg fikk invalidiserende bekkenløsning et par dager før fødsel. Sliter litt med funksjonen ennå. Vil jeg klare en "runde til"?

Har begynt på folat, for jeg vurderer å få et barn til da jeg ikke ønsker at datteren min skal være enebarn. Ønsker selvfølgelig dette selv også, men føler at jeg mangler litt overskudd... noe som jeg også tror er normalt. Eller?

Håper flere vil svare meg - det setter jeg stor pris på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165709-%C3%B8nsker-et-barn-til-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tobarnsmor med lite plager

Er nok ganske individuelt. For MEG var fødsel nr. 2 en utrolig fin opplevelse. Selvsagt vondt, men unnagjort på halve tiden av første fødselen og jeg var oppe og gikk en time etterpå. Filma til og med video av far og baby. Første fødselen slet jeg 9 mnd etterpå med alle slags plager og kunne ikke gå ut av sengen på sykehuset på hele oppholdet. Fødsel nr. var jeg utrolig pigg, dusjet like etter fødselen og var ikke svimmel i det hele tatt. Vet ikke om det har noe å si, men jeg brukte minimalt med lystgass andre gangen. Tror jeg ble veldig svimmel av den første gangen.

Kommer vel litt an på hvor lenge det er mellom barna. Jeg har 2,5 år på mine.

Gjest tobarnsmor med lite plager

Forresten:

Jeg ble svimmel da jeg satte meg opp etter fødselen. Gikk rett ned faktisk. Mista visst mye blod og hadde en tøffere fødsel enn hva som ble sagt like etterpå.

Men det var den gang. Andre gang var helt super i sammenligning. En helt annen tilværelse.

kakki1365380609

Hei :-)

Du høres helt normal ut. To timer udriving høres ikke uvanlig ut. Svimmel etterpå er helt vanlig. Jeg blødde også godt i 8 uker etterpå.

Ang bekkenet så er det vanskelig å si om det blir verre. Det kan selvsagt bli verre, det kan også tenkes det blir helt levelig. Umulig å si, hvert svangerskap er ulikt.

Jeg har hatt bekkenplager i hvert svangerskap og er nå i gang med nr 3. Etter nr to sin fødsel sverget jeg "aldri mer", men her sitter jeg altså :o)

Med et lite barn i huset er det helt vanlig å føle seg sliten og litt utkjørt.

Men dette kjenner du best selv, hva du klarer og ikke både mentalt og fysisk.

Jeg fødte da jeg var 31 og 39. Alt var enklere andre gangen - raskere fødsel, lettere og mer kontrollert utdrivningsfase, kortere blødningstid etterpå, MYE mindre ødelagt nedentil og atskillig mindre blodtap (og dermed ikke svimmel etterpå).

Vedr. alderen så er det alltid ørlite større risiko for spontanabort og komplikasjoner når man ikke er helt ung lenger. Men dette er statistikk, og det går uansett bra for de aller fleste.

Det kan imidlertid være vanskeligere å BLI gravid, så vær forberedt på at det kan ta litt tid.

Jeg hadde enkle svangerskap begge gangene, bortsett fra småblødninger i starten med nr. 2. Var ellers frisk og sprek, og det samme var babyen.

Jeg har ikke hatt bekkenløsning, så det kan jeg ikke svare på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...