Gå til innhold

ny rotfylling i allerede rotfylt tann - hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Hei, mannen min fikk voldsomme smerter i tanna - hos tannlegen ble det konstatert at han må få ny rotfylling i samme tann som han allerede har hatt rotfylling i (ca en og halv-to år siden). Den faste tannlegen var borte, så han måtte til en annen tannlege. Spm mitt er da; kan han da klage på at tannlegen muligens har behandlet han feil (tanna er jo rotfylt allerede men ikke godt nok ser det ut til) og dermed slippe å betale eller få reduksjon i betalingen? Rotfyllbehandlingen, som på behandlingsarket kalles entondontisk behandling, kommer på 3750 kroner tilsammen, i tillegg til regningen for undersøkelsen idag - cirka 4000 tilsammen! Om han ikke kan klage - er dette vanlig pris eller er det mulig å få sånt gjort billigere et annet sted, det er fryktelig masse penger for oss :(

Husker jeg selv måtte få ny rotfyll i tanna mi fordi tannlegen ikke hadde rotfylt godt nok i den, men da var jeg under 18 år og fikk gratis behandling - er det mulig å få privatpraksiserende tannleger til å innrømme det samme?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...