Gå til innhold

Inkubasjon, klamydia

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt samme kjæreste i 4 år. Med jevne mellomrom har vi begge fått utslett, svie og kløe i underlivet. Jeg har hatt unormalt mye utflod. Vi har flere ganger testet oss for klamydia og andre seksuelt overførbare sykdommer ettersom han hadde ubeskyttet samleie med sine tidligere partnere, men vi har kun fått diagnosen underlivssopp. For noen dager siden gikk han til legen igjen og sjekket igjen etter et nytt utbrudd (jeg har også det samme, nærmest blemmer i underlivet denne gangen) fikk vite at det var sannsynlig at han hadde klamydia ikke 100% sikkert med andre ord. Jeg skal helt klart også sjekke meg, men er blitt litt redd nå: Kan sykdommen ha ligget skjult så lenge som 4 år, eller er det bare jeg som er forferdelig godtroende? Legene har ikke sagt at det er klamydia tidligere og vi har sjekket oss på hver vår kant og med ulike leger. Og er det stor sjangse (dersom jeg har hatt utbrudd flere ganger og det viser seg å faktisk være klamydia) for at jeg (og han) kan ha blitt steril? Blir man helt frisk av klamydia etter antibiotika kuren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165765-inkubasjon-klamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Utslett med kloe og svie er ikke symptomer paa klamydia, og flere tester som har vaert negative burde gi sikkerhet for at det ikke er/har vert klamydia. Infeksjon kan ligge skjult i lang tid (hvor lenge vet vi ikke med sikkerhet), men jeg synes det er rart om den ikke skulle ha vert fanget opp ved de gjentatte proevene. Jeg vet ikke om legen bygger sin mistanke paa proevesvar. Hvis det foreligger svar paa en proeve, boer du ta en ny test. Man kan faa infeksjonen bort med antibiotikum. Hvis det har vert betennelse av egglederene, er det 15% risiko for at man kan vere steril. Egglederbetennelse vil ofte , men ikke bestandig, medfoere feber, smerte og utflod. Faa sikkerhet for hva legen begrunner sin mistanke paa. Det er mitt raad.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165765-inkubasjon-klamydia/#findComment-1080325
Del på andre sider

For det første så er jeg 100% sikekr på at en av dere ville fått beskjed om at dere var posetive derssom dere var det da dere sjekket dere!

For å bli steril må de fleste ha vært infisert i meget lang tid. Ved sterilitet har det blitt arrdannelser, sammenvoksninger etc.

Har selv en venninne som hadde klamydia i 2 år og har en datter i dag.

Har du mulighet så dra på f.eks Volvat. Der tester du deg med en urinprøve og kan ringe for resultat ca. 3-6 dager senere!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165765-inkubasjon-klamydia/#findComment-1080610
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...